Lähiaastatel jõustuvad Eestis mitmed Euroopa Liidu nõuded, mis toovad kaupmeestele kaasa kulude ja halduskoormuse kasvu, kirjutab Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.

- Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil
- Foto: Johan-Paul Hion
Euroopa on juba pikemat aega võrdluses USA ja Hiina kasvuga suhteliselt vaesunud. Üks suhtelise vaesumise aluspõhjustest on liigne halduskoormus, mis raiskab ettevõtte ressursse. Euroopa Komisjon ja Eesti Valitsus on andnud lubaduse vähendada ettevõtete halduskoormust lähiaastatel 25%. Kui andmesisestaja aega ja tunnitasu saab kokku arvutada, siis protsessi keerukuse tõstmise kulusid on juba raskem hinnata, rääkimata alternatiivkulust ehk rahast, mida saanuks teenida investeerides ettevõtte vahendeid tootvasse töösse bürokraatia asemel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.