• 31.07.24, 12:00

Tõnu Mertsina: Eesti majandus väljus langusest

Statistikaameti täna kiirhinnanguna avaldatud teise kvartali sisemajanduse kogutoodangu (SKP) aastases võrdluses 1,7% vähenemine ja kvartali võrdluses 0,2% kasv oli ootuspärane. Seega väljus Eesti majandus üheksa kvartalit järjest kestnud kukkumisest, vähemalt esialgsete andmete järgi. Aeglustumas on ka aastases võrdluses arvestatud SKP langus, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Andras Kralla
Tööstustoodangu mahu ning ka kaupade ja teenuste ekspordi langused teise kvartali kahel esimesel kuul taandusid. SKP arvestuses üsna suure mõjuga olevate käibemaksu ja aktsiiside laekumine suurenes püsivhindades umbes samas tempos nagu esimeses kvartalis (samas, SKP-s arvestatakse maksud ühe kuu nihkega). Maksudelaekumiste tõusule on muu hulgas aidanud kaasa maksumäärade kergitamine.

Seotud lood

Uudised
  • 31.07.24, 11:17
Hinnatõus juulikuus kiirenes taas
Hinnad tõusid juulikuus 3,5 protsenti, selgub statistikaameti kiirhinnangust
Uudised
  • 31.07.24, 08:36
Majandus kahanes teises kvartalis 1,7 protsenti
Statistikaameti kiirhinnangul majanduslangus teises kvartalis aeglustus.
Uudised
  • 30.07.24, 09:03
Juunis mõjutasid jaekaubanduse müügimahu vähenemist enim tööstuskaupade kauplused
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta juunis 866 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 5%.
Uudised
  • 30.07.24, 12:59
Raul Eamets: raha inimestel on, aga ostusoove lükatakse edasi
Statistikaameti täna avaldatud andmetest nähtub, et jaekaubanduse mahud on võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 5%, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele