• 31.07.24, 12:00

Tõnu Mertsina: Eesti majandus väljus langusest

Statistikaameti täna kiirhinnanguna avaldatud teise kvartali sisemajanduse kogutoodangu (SKP) aastases võrdluses 1,7% vähenemine ja kvartali võrdluses 0,2% kasv oli ootuspärane. Seega väljus Eesti majandus üheksa kvartalit järjest kestnud kukkumisest, vähemalt esialgsete andmete järgi. Aeglustumas on ka aastases võrdluses arvestatud SKP langus, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Andras Kralla
Tööstustoodangu mahu ning ka kaupade ja teenuste ekspordi langused teise kvartali kahel esimesel kuul taandusid. SKP arvestuses üsna suure mõjuga olevate käibemaksu ja aktsiiside laekumine suurenes püsivhindades umbes samas tempos nagu esimeses kvartalis (samas, SKP-s arvestatakse maksud ühe kuu nihkega). Maksudelaekumiste tõusule on muu hulgas aidanud kaasa maksumäärade kergitamine.

Seotud lood

Uudised
  • 31.07.24, 11:17
Hinnatõus juulikuus kiirenes taas
Hinnad tõusid juulikuus 3,5 protsenti, selgub statistikaameti kiirhinnangust
Uudised
  • 31.07.24, 08:36
Majandus kahanes teises kvartalis 1,7 protsenti
Statistikaameti kiirhinnangul majanduslangus teises kvartalis aeglustus.
Uudised
  • 30.07.24, 09:03
Juunis mõjutasid jaekaubanduse müügimahu vähenemist enim tööstuskaupade kauplused
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta juunis 866 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 5%.
Uudised
  • 30.07.24, 12:59
Raul Eamets: raha inimestel on, aga ostusoove lükatakse edasi
Statistikaameti täna avaldatud andmetest nähtub, et jaekaubanduse mahud on võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 5%, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele