Raul Eamets: raha inimestel on, aga ostusoove lükatakse edasi
Statistikaameti täna avaldatud andmetest nähtub, et jaekaubanduse mahud on võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenenud 5%, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Enim mõjutas müügimahtude vähenemist tööstuskaupade müügimahu vähenemine. Märkimisväärne on seejuures just kodumasinate ja ehituskaupade müügimahu 16 protsendiline vähenemine. Samas suurusjärgus vähenesid riiete ja jalatsite müüginumbrid.
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta juunis 866 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 5%.
Ameti värskelt kokku pandud statistika perioodi 2020–2022 kohta näitab, et tarbijatel õnnestus konkurentsijärelevalve tulemusena kokku hoida pea 45 miljonit eurot.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks langes 2024. aasta juunis võrreldes eelmise aasta juuniga 0,5%, maikuust oli indeks 0,7% kõrgemal, teatas statistikaamet.
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.