Konkurentsiameti tegevus on aidanud tarbijatel säästa 45 miljonit eurot
Ameti värskelt kokku pandud statistika perioodi 2020–2022 kohta näitab, et tarbijatel õnnestus konkurentsijärelevalve tulemusena kokku hoida pea 45 miljonit eurot.
Konkurentsiameti fookuses on 2024. aastal kütuse, ravimite, elektri ja toidukaupade turud, et tagada tänastes turbulentsetes oludes just elutähtsates valdkondades õiglased hinnad.
Foto: Liis Treimann
Konkurentsiamet liitus 2023. aastal Euroopa Komisjoni tarbija kasu (customer savings) arvutamise projektiga. Euroopa Komisjon on konkurentsiametite tegevusest tulenevat kasu tarbijatele arvutanud juba üle kümne aasta.
Vaatamata kiirele hinnatõusule on Eesti tootjate ja jaeettevõtjate kasumimarginaalid valdavalt vähenenud, mis viitab sellele, et tootjad ja jaeettevõtjad ei ole kogu hinnatõusu tarbijatele üle kandnud, vaid on osa sellest võtnud enda kanda, teatas konkurentsiamet.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.