• 21.10.25, 13:29

Vananev rahvastik ja uued tarbimisharjumused sunnivad kaupmehi kohanema

Eesti majandus seisab pöördepunktis: tööealiste elanike arvu vähenemine, hinnasurve ja tarbijakäitumise muutus sunnivad ettevõtteid oma strateegiaid ümber mõtestama. Kaubanduse Aastakongressi vestlusringis arutlesid majandusekspert Raivo Vare, Geomedia regionaalarengu ekspert Rivo Noorkõiv ja Astri Grupi juht Kairi Toom, kuidas need muutused mõjutavad nii riigi konkurentsivõimet kui ka jaekaubanduse tulevikku.
Vasakult majandusekspert Raivo Vare, Astri Grupi juht Kairi Toom ja Geomedia regionaalarengu ekspert Rivo Noorkõiv
  • Vasakult majandusekspert Raivo Vare, Astri Grupi juht Kairi Toom ja Geomedia regionaalarengu ekspert Rivo Noorkõiv
  • Foto: Raul Mee
Majanduseksperdi Raivo Vare sõnul on maailmamajandus liikumas globaalse üleminekuperioodi poole. „Me elame tsüklilises maailmas – nii nagu loodusel on oma rütmid, on need ka majandusel ja poliitikal,“ selgitas Vare. Tema sõnul on praegune periood isolatsionismi ja geopoliitiliste pingete etapp, mis kestab tõenäoliselt järgmise kümnendi lõpuni.

Seotud lood

Uudised
  • 21.10.25, 11:20
Tarbijad suhtuvad lojaalsusprogrammidesse üha kriitilisemalt
Tarbijad Põhjamaades ja Baltikumis suhtuvad lojaalsusprogrammidesse aina kriitilisemalt, selgus 2024. aasta NielsenIQ Euroopa lojaalsusuuringust.
Uudised
  • 21.10.25, 09:52
Lidl Eesti: üha suuremad väljakutsed on sagenevad vargused ja tööjõupuudus
Hinnasurve ja muutuv tarbijakäitumine toovad jaekettidele uusi proovikive. Üha tõsisemateks murekohtadeks on saanud poevarguste sagenemine ja sobivate töötajate leidmine, ütles Lidl Eesti kommunikatsioonijuht Katrin Seppel.
Uudised
  • 16.10.25, 07:00
Jaekettide juhid: laial kaubavalikul on oma hind
Äripäeva raadiosaates „Kaupmehe eduvalem“ arutlesid Rimi tegevjuht Kristel Mets ja Coop Eesti juhatuse esimees Rainer Rohtla tootevaliku ja hinnakujunduse üle ning nentisid, et kuigi tootjatel oleks soodsam toota väiksemat sortimenti, soovib Eesti tarbija nii valikut kui kvaliteeti.
Uudised
  • 16.10.25, 09:52
Tallinna kaubanduskeskuste pingereas juhib endiselt Ülemiste, T1 tõusis Kaubamajast ette
Kantar Emori värske Tallinna kaubanduskeskuste trendiuuring näitab, et ebakindel majandusolukord on inimeste ostukäitumisele mõju avaldanud ning inimesed on tööstuskaupade oste vähendanud.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.10.25, 14:43
Välispartneri kontroll aitab teha kindlaid otsuseid rahvusvahelises äris
Creditinfo Eesti aitab ettevõtetel hinnata rahvusvaheliste partneritega seotud riske ja langetada läbimõeldud otsuseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele