• ST
  • 24.10.25, 11:13

Halloweeni buum Eestis: Selver alustab ettevalmistusi juba septembris

Kummitused, ämblikud, luukere maskid ja oranži värvi riided – kui veel mõni aasta tagasi peeti Halloweeni pigem Ameerika päritolu pidupäevaks, siis täna on see kindlalt jõudnud ka Eesti jaekaubanduse kalendrisse.
Halloweeni buum Eestis: Selver alustab ettevalmistusi juba septembris
  • Foto: Emma Jõgiste
Noorte seas ja suuremates linnades on Halloween juba populaarsem kui mardi- ja kadripäev. “Klientide huvi on teemakohaste toodete vastu aasta-aastalt kasvanud ning eelmisel aastal ei jäänud praktiliselt ühtegi laojääki,” tõdeb Selveri kaubandusjuht Sigrid Hampartsoumian.
Sel aastal on toodete valik ja kogused veelgi suurenenud. "Võtame arvesse klientide ostukäitumist ja ka nende soove," selgitab kaubandusjuht. Kõige populaarsemad on dekoratsioonid ja kaunistused, kostüümid, maskid ja ka maiustused.
Selveri kauplustes alustatakse Halloweeni toodete väljapanekuid juba septembri keskpaigas, et kliendid saaksid piisavalt varakult oma pidusid planeerida ja vajalikud tooted soetada. Ja kuna piirkonniti võib huvi selle tähtpäeva tähistamise osas olla erinev, saavad kauplused ise kaasa rääkida, milliseid tooteid valikusse võtta.

Oranž ja must – enim otsitud värvid

Huvitav detail ostukäitumises: 2024. aastal osteti kõigepealt kauplustest ära kõik oranži värvi kostüümid ja seejärel mustad. Sel aastal on müügihitiks kujunenud helkivate silmadega kummituskostüüm ja liikuvate kõrvadega mütsid.
"Püüame igal aastal tuua valikusse uut ja põnevat," räägib Selveri ostujuht Anneli Pohga. Ta toob näiteks, et kui eelmisel aastal oli erinevaid ämblikke vähe, siis nüüd on valik erinevates suurustes oluliselt laiem.
Valikust leiab nii kaunistusi kui ka praktilisi tooteid: kõrvitsakujulised küünlad, temaatilised laudlinad, koogivormid, uksematid ja -kellad. Samuti õuna ja kõrvitsa kujulised dekoratsioonid, kuhu saab LED-tuled sisse panna.

Maiustused täiendavad pakkumist

Ka maiustuste valik on laienenud. "Viimastel aastatel on huvi Halloweeni maiustuste vastu tasapisi kasvanud," kinnitab Selveri ostujuht Evelin Laht. Kliendid otsivad juba septembri lõpus erilisemaid tooteid.
Populaarsed on traditsioonilised šokolaadid ja kommid Halloweeni kaunistustega, lastele meeldivad erksavärvilised kummikommid väikestes pakendites. Trendiks on kujunenud multipakid, mis sobivad ideaalselt kommijahtimiseks ja jagamiseks.
Eelmisel aastal olid populaarsed Haribo Halloween minipakid, vampiirikujulised lagritsaga kummikommid ja Trolli Pop Eye kummikommid. Sel aastal on valik veelgi meelelahutuslikum – müügil on kummikommid silmamunade, hammaste, sõrmede ja ajukujulisena.
Esmakordselt osales Selveri Köök Halloweeni kampaanias eelmisel aastal ning nende tort ja kook võeti hästi vastu. Sel aastal alustati juba septembris ning lisati valikusse ka klassikalised martsipanikoogid. Samuti pakutakse Halloweeni perioodil kõrvitsapüree suppi.
Kulinaaria tegevdirektor Merje Kips kinnitab, et nõudlus Halloweeni toodete osas on selgelt kasvanud. "Juba mõlgutame mõtteid, mille uue ja põnevaga oma kliente 2026 üllatada," ütleb ta.

Sotsiaalmeedia kütab trendi

Olulist rolli Halloweeni tähtsuse kasvus mängib sotsiaalmeedia. "Sotsiaalmeedia mõjutab tänapäeval väga palju inimesi, just noori," tõdeb Selveri sotsiaalmeedia spetsialist Emma Jõgiste.
Palju sisu tuleb Ameerikast, kus antud tähtpäev on väga populaarne. Noored ammutavad kostüümide inspiratsiooni TikTokist ja proovivad järele erinevaid meigitrende. "Näen, et kasv jätkub ja aina rohkem hakatakse seda ka Eestis tähistama," ütleb Jõgiste.
Sotsiaalmeedia loob kiiresti muutuva nõudluse, mis sunnib jaeketid paindlikumalt sortimenti uuendama. Jõgiste sõnul soovivad inimesed luua Instagrami väärilisi interjööre, kuid samas ollakse teadlikumad ka jätkusuutlikkusest. See tähendab, et valitakse kvaliteetsemaid dekoratsioone, mis sobivad kasutada mitmel aastal järjest.
  • Foto: Emma Jõgiste

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele