• 12.12.23, 10:22

Konkurentsiameti uuring: toidu hinnatõusu ei põhjustanud kasumiahnus

Vaatamata kiirele hinnatõusule on Eesti tootjate ja jaeettevõtjate kasumimarginaalid valdavalt vähenenud, mis viitab sellele, et tootjad ja jaeettevõtjad ei ole kogu hinnatõusu tarbijatele üle kandnud, vaid on osa sellest võtnud enda kanda, teatas konkurentsiamet.
Analüüs näitas, et Eesti toiduainehindasid on mõjutanud rahvusvahelised poliitikad ja turutõrked, näiteks kütuse ning energia maailmaturuhindade kasv, Ukraina sõda ja relvastatud konfliktid Aafrikas, kliimamuutused ja sellega kaasnevad äärmuslikud ilmastikuolud.
  • Analüüs näitas, et Eesti toiduainehindasid on mõjutanud rahvusvahelised poliitikad ja turutõrked, näiteks kütuse ning energia maailmaturuhindade kasv, Ukraina sõda ja relvastatud konfliktid Aafrikas, kliimamuutused ja sellega kaasnevad äärmuslikud ilmastikuolud.
  • Foto: Julia-Maria Linna
Konkurentsiameti analüütiku Enn Robert Kinnase sõnul tehti lühiuuring, mille eesmärk oli hinnata, kas Eestis võib esineda maailmas palju räägitud greedflation’it ehk kas üldise kõrge inflatsiooni olukorras esineb Eesti toidutootmise- või jaesektoris ettevõtjaid, kes olukorrast ebaõiglast kasu on saanud.

Seotud lood

Uudised
  • 30.11.23, 12:26
Inflatsioon oli novembris 4,1 protsenti
Eesti aastainflatsioon oli novembris 4,1 protsenti, võrreldes oktoobriga hinnad ei muutunud.
Uudised
  • 08.12.23, 11:39
Majandusanalüütik: jaemüügi kahanemine on peatunud
Vaatamata eelmise aasta keskpaigast langenud toiduainete maailmaturuhindadele ei ole Eesti lõpptarbija jaoks toit soodsamaks läinud: novembris olid toiduainehinnad mullusest ligi 6% kallimad, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele