Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil: nina päikese poole, kaupmehed!
Kui me soovime tarbijate kindlustunnet tõsta, siis tuleb meil lõpetada negatiivse fooni loomine. Uudised sõjast, vaesumisest, investeeringute Eestist kadumisest ja ettevõtete raskustest ei too inimesi ostlema.
Isegi, kui palgatase lubaks ning eluasemelaenu intressimakse veidi kukub, paneb Eestis prevaleeriv negatiivsuse foon inimesi kulutusi edasi lükkama. Leedu ei ole meist objektiivselt paremas geopoliitilises seisus, aga nende majandus ning tarbijate kindlustunne on nina ülespoole tõmmanud ja leedukad Baltikumi tiigri tiitli endale napsanud.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.