• 23.01.25, 16:50

Pakendiaruandluse audit ootab ees paljusid kaubandusfirmasid

Pakendatud kaupade turule toojad ja pakendajad peavad esitama pakendiaruande, seega on hetkel paras aeg üle vaadata, kas sinu ettevõttel on auditeerimiskohustus, soovitab vandeaudiitor Tarmo Rahkama.
Grant Thornton Balticu partner ja vandeaudiitor Tarmo Rahkama
  • Grant Thornton Balticu partner ja vandeaudiitor Tarmo Rahkama
  • Foto: Erakogu
Kõik ettevõtted, kes lasevad Eesti turule pakendatud kaupu või ise kaupu pakendavad, peavad pidama pakendiaruandlust ja esitama selle pakendiregistrile. Praegu on igal ettevõttel õige aeg üle vaadata, kas neil on auditeerimiskohustus või mitte.

Seotud lood

Uudised
  • 08.03.23, 10:39
Eesti Pakendiringlus: paljud ettevõtted, kes täna pakendiaruannet veel ei tee, peavad hakkama seda tegema 1. maist
13. veebruaril võttis riigikogu vastu valitsuse algatatud jäätmeseaduse, pakendiseaduse ja tubakaseaduse muutmise seaduse (665 SE), millega võeti üle ka ELi vastav direktiiv. Direktiiviga soodustatakse korduskasutust, vähendatakse prügistamist ning soovitakse suunata rohkem jäätmeid materjalina ringlusse. Määrus puudutab mh ettevõtteid, kes toovad pakendatud kaupa maale või majandustegevuse käigus pakendavad ja müüvad kaupa Eestis.
Uudised
  • 17.03.23, 09:46
Teadmatus pakendiseadusest võib tuua ettevõtjale suure lisakulu
Igal aastal on Eestis sadu ettevõtteid, kellele tuleb pakendiaktsiis ja pakendiettevõtteks olemine üllatusena. Pakendiseadus näeb ette, et maale toodud ja Eestis pakendatud ning siin müüdud toodete ümber olev pakend tuleb ettevõtjatel kokku koguda ja taaskasutada. Valdavalt seda ettevõtjad ei tee ning seetõttu tuleb tasuda riigile pakendiaktsiisi.
Saated
  • 23.03.23, 13:42
Kõik ettevõtted peavad juba õige pea andma aru oma pakenditest
Alates selle aasta 1. maist tuleb ettevõtetel hakata esitama pakendi aruandlust. Kui varem olid pakendikogustele teatud normid, mida ületades tuli alles aruannet esitada, siis nüüd tuleb seda teha kõigil.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 10:34
Digitaalsest maailmast füüsilisse poodi: e-poe võimaluste rakendamine kaupluses
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele