204 Eesti e-poe analüüs | Vaata, mis üllatas digiekspert Mikk Maistet
Äsja lõppes rahvahääletus 2025. aasta Eesti parima e-poe valimisel, mille korraldas Eesti e-kaubanduse liit. Ennast oli üles andnud koguni 204 e-poodi, mida asus omaalgatuslikult analüüsima IT- ja digiekspert.
“Minu jaoks oli see suurepärane võimalus saada kiire ülevaade Eesti e-kaubanduse hetkeseisust, sest valim oli väga väärikas,” kirjutas Mikk Maiste sotsiaalmeedias.
Üle 100 000 erivajadusega inimese on kokku kolmes Balti riigis, kes vananenud tehnoloogiaga e-poodides täna ostelda ei saa
28. juunist peavad kõik toodete või teenuste ostmist pakkuvad veebikeskkonnad olema digiligipääsetavad. Kas nõuetele vastamiseks piisab pisiparandustest või eeldab see nii kategoorilisi ümberehitusi, et lihtsam oleks ehitada uus e-pood?
Varem tuli tipphooajal klienditugi veebis ülekoormuse pärast välja lülitada
Ehituspood Bauhof pidi rinda pistma üle jõu käivate klienditeeninduse kanalitega, mis pani lõpuks poeketti otsima uusi lahendusi, et teenindust hõlbustada ja parandada.
Euroopa Liidus on probleemiks põhjendamatu asukohapõhine tõkestus, mis piirab tarbijate juurdepääsu veebis pakutavatele kaupadele ja teenustele. Mõnes euroliidu riigis võivad sellised rikkumised kaasa tuua kriminaalvastutuse või trahvi isegi kuni viis miljonit eurot.
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.