Suvest jõustub e-poodnikele uus seadus | Kui sinu e-pood suveks kõiki õiglaselt ei kohtle, rikud seadust
28. juunist peavad kõik toodete või teenuste ostmist pakkuvad veebikeskkonnad olema digiligipääsetavad. Kas nõuetele vastamiseks piisab pisiparandustest või eeldab see nii kategoorilisi ümberehitusi, et lihtsam oleks ehitada uus e-pood?
Digiligipääsetavusest rääkides peetakse sageli silmas erivajadusega inimeste võimalusi kasutada veebikeskkonda – saada infot nägemise ja kuulmise teel või klaviatuuri, puutetundliku ekraani või erinevate kasutajaliidese komponentide abil.
Parem tarbijakogemus ja kõrgemad e-müügimahud – need iseloomustasid e-kaubanduse ettevõtteid 2024. aastal. Ilmselgelt muutub ostjatele e-kaubanduse platvormide kasutamine üha mugavamaks ja harjumuspärasemaks, tõdes SEB kaupmeeste makselahenduste juht Heleriin Pihla.
Euroopa Liidus on probleemiks põhjendamatu asukohapõhine tõkestus, mis piirab tarbijate juurdepääsu veebis pakutavatele kaupadele ja teenustele. Mõnes euroliidu riigis võivad sellised rikkumised kaasa tuua kriminaalvastutuse või trahvi isegi kuni viis miljonit eurot.
Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Nele Peili hinnangul on tõenäoline, et müügimahud kahanevad ka uuel aastal. Tema sõnul oleks isegi 1–2-protsendiline kasv märkimisväärne edasiminek ning suur rõõm kaubandussektori jaoks.
Vinduv majanduskeskkond on pakkunud kaupmeestele sel aastal rohkelt väljakutseid, mis ka tuleval aastal lõppu ei näe. Nii mõnigi kaupleja on sunnitud otsi kokku tõmbama, kasvavad tegijad aga suurendavad turuosa. “Kes hakkama ei saa, peavad otsima väljakutse uuel ärialal,” ütles Jüri Ross.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.