Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Nele Peili hinnangul on tõenäoline, et müügimahud kahanevad ka uuel aastal. Tema sõnul oleks isegi 1–2-protsendiline kasv märkimisväärne edasiminek ning suur rõõm kaubandussektori jaoks.

- “Järgmine aasta tuleb selline aasta, kui peab hakkama rõõmu tundma väikestest asjadest,” rääkis Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.
- Foto: Raul Mee
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta novembris 884 miljonit eurot, vähenedes 1% võrra nii eelmise aasta sama aja kui ka oktoobriga võrreldes. Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil aga tõdes, et sellist tulemust oli oodata. “Kaubanduse mahud on viimase kahe aasta jooksul olnud pidevas languses ning on kogu aeg räägitud, et kohe-kohe läheb see nina ülespoole. Paistab, et seda siiski ei juhtunud,” tõdes Peil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui me soovime tarbijate kindlustunnet tõsta, siis tuleb meil lõpetada negatiivse fooni loomine. Uudised sõjast, vaesumisest, investeeringute Eestist kadumisest ja ettevõtete raskustest ei too inimesi ostlema.
Mitu aastat jahtunud majandus on jätnud jälje eestlaste tarbimisharjumustele ning hinnatundlikkus on ostukäitumisest aina selgemalt näha, selgus Prisma 2024. aasta statistikast.
Vinduv majanduskeskkond on pakkunud kaupmeestele sel aastal rohkelt väljakutseid, mis ka tuleval aastal lõppu ei näe. Nii mõnigi kaupleja on sunnitud otsi kokku tõmbama, kasvavad tegijad aga suurendavad turuosa. “Kes hakkama ei saa, peavad otsima väljakutse uuel ärialal,” ütles Jüri Ross.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.