Kiirtoidukettide konkurents Eestis püsib tihe, liidripositsiooni hoiab üks
Socio Uuringukeskuse 2024. aastalõpu küsitlus näitab, et Eesti kiirtoiduturul valitseb tihe konkurents, kus Hesburger, McDonald’s, KFC ja Burger King võistlevad igapäevaselt tarbijate nimel.
Hesburger siseneb Eesti turule uue restoranide kontseptsiooniga Döner HeseKebab® & Gyros. Uues T1’s asuvas kebabi-restoranis hakkab tööle 10 inimest, ettevõte investeeris ehitusse ja sisustusse 300 000 eurot.
Nii nagu välismaal, on ka paljud Tallinna kaubanduskeskused hakanud panema aina rohkem rõhku söögikohtadele. Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juht Linda Eichler kirjutab, et see on selge märk sellest, et restoranide ja kohvikute roll kaubanduskeskustes on muutumas. Toitlustus ei ole enam pelgalt kaubanduskeskuse kaasprodukt.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.