Autor: Linda Eichler • 29. juuli 2019

Tulevikus on kaubanduskeskustes ligi kolmandik rentnikest söögikohad

Nii nagu välismaal, on ka paljud Tallinna kaubanduskeskused hakanud panema aina rohkem rõhku söögikohtadele. Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juht Linda Eichler kirjutab, et see on selge märk sellest, et restoranide ja kohvikute roll kaubanduskeskustes on muutumas. Toitlustus ei ole enam pelgalt kaubanduskeskuse kaasprodukt.
Linda Eichler
Foto: Raigo Pajula

Saksamaa üks suurimaid kaubanduskeskuseid haldav ettevõtte ECE viis läbi uuringu, millest selgus, et 40% külastajatest valis kaubanduskeskuse sealsete toidukohtade põhjal ning kaubanduskeskused üritavad üha enam pakkuda võimalikult suurt valikut erinevaid toidukohti külastajate meelitamiseks.

Toitlustusrentnike üha suurem osakaal keskuste väljarenditavast pinnast on ülemaailmne trend, mis on väga aktuaalne ka nii Põhjamaades kui Eestis. USA-s ulatub toitlustuse osakaal 30%-ni üüritavast pinnast ja ECE enda kaubanduskeskustes on see ligi 38%. Tallinna kaubanduskeskustes on see number keskmiselt 4-7% üüritavast pinnast, kuid see on kiiresti kasvamas.

Sama Saksamaa uuringu raames küsiti inimestelt, et milliste toidukohtade põhjal nad oma valiku teevad – kõige populaarsemad on kohvikud (44%), millele järgneb Aasia toit (37%), kiirtoit (35%), võileiva-baarid (27%) ja Itaalia toit (26%).

See muutus peegeldab endas suuremaid tarbimistrende – keskuste külastajad ostavad üha vähem tooteid ja kulutavad selle võrra rohkem elamustele. See on ka kaubanduskeskuste võimalus selgelt eristuda e-kaubandusest ning sellega ka konkureerida. Täna avavad oma kaubanduskeskustes uksi restoranid, seiklusmaad, meelelahutuskeskused ja kinod. Homme aga raamatukogud ja tervishoiukeskused.

Eelmainitud uuringus selgus ka, et kaubanduskeskuses toidukohta külastanud inimene veedab keskuses 35 minutit kauem. Söök annab inimesele energiat ja söömine annab võimaluse puhata ning tänu sellele jaksavad inimesed ja külastada rohkem poode ning teha ka rohkem sisseoste. Ei ole üllatus, et just sellepärast IKEA pakubki inimestele oma poodides odavat kõhutäit – isegi kui IKEA peab toidupakkumisele peale maksma.

Võib kindel olla, et me hakkame tulevikus nägema kaubanduskeskustes rohkem toidukohti – ja me ei räägi siinkohal pelgalt kiirtoidust. Ma ei ole positsioonis, et teiste kaubanduskeskuste eest kõneleda, kuid kindlasti on Rocca al Mare ja Kristiine keskustesse oodatud veelgi rohkem tervislikke toidukohti, millest iga üks leiab oma lemmiku.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757