FOTOGALERII: rahvahääletusel selgusid Eesti kõige paremad e-poed
Eesti tarbijad reastasid konkursil „Eesti rahva lemmik e-pood“ parimad veebipoed – kõige rohkem hääli kogus Weekend, tuntud tegijate kõrval kerkis esile ka päris uusi tegijaid.
„Konkursi üldvõitja Weekend paistab tagasiside põhjal läbi aastate silma oma klienditeeninduse kõrge tasemega. Tarbija peab olulisimaks kasutajamugavust – kauba mugavad proovimisvõimalused, kiire tarne, ostuelamust pakkuvad uuendused, muidugi ka mõistlik hinnatase,“ kommenteeris konkursi korraldaja Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Nele Peili hinnangul on tõenäoline, et müügimahud kahanevad ka uuel aastal. Tema sõnul oleks isegi 1–2-protsendiline kasv märkimisväärne edasiminek ning suur rõõm kaubandussektori jaoks.
Parem tarbijakogemus ja kõrgemad e-müügimahud – need iseloomustasid e-kaubanduse ettevõtteid 2024. aastal. Ilmselgelt muutub ostjatele e-kaubanduse platvormide kasutamine üha mugavamaks ja harjumuspärasemaks, tõdes SEB kaupmeeste makselahenduste juht Heleriin Pihla.
Vinduv majanduskeskkond on pakkunud kaupmeestele sel aastal rohkelt väljakutseid, mis ka tuleval aastal lõppu ei näe. Nii mõnigi kaupleja on sunnitud otsi kokku tõmbama, kasvavad tegijad aga suurendavad turuosa. “Kes hakkama ei saa, peavad otsima väljakutse uuel ärialal,” ütles Jüri Ross.
Internet pakub lõputult võimalusi raha teenimiseks, kuid nende seas on ka viise, mis võimaldavad kiiresti lisasissetulekut teenida. Paljud inimesed Eestis, kus on üks maailma kiiremaid internetivõrke, on juba avastanud, kuidas oma aega ja oskusi online-platvormidel kasumlikult kasutada.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.