Eesti disainiettevõte: väiksemad välisturud võivad pakkuda rohkem müügivõimalusi
Viieteistkümnes erinevas keeles raamatuid ja teisi kinketooteid müüv Eestidisainiettevõte Seik soovitab välisturge sihtivatel Eesti ettevõtetel otsida oma kohta kõigepealt väiksemates riikides.
Seik OÜ asutajad Rudolf-Gustav Hanni ja Elo Johanna Kuklane
Foto: Seik OÜ
Lisaks e-poe kaudu võib ettevõtte tooteid leida nii suurtes raamatukettides kui ka väiksemates disainipoodides üle Euroopa. Atraktiivse tootevalikuga peab kaasas käima läbimõeldud logistika ja tarnekindlus.
Kui võrrelda Eesti kapitalil põhinevaid ettevõtteid ja Aasia tootjate kaupu vahendavat Temut, siis tellitakse sealt pakke arvuliselt vähemalt sama palju kui Eesti ettevõtetest, rääkis Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät.
Käesoleva aasta 28. juunil jõustub digiligipääsetavuse direktiiv, mis hakkab kehtima kõigile kaupmeestele. Kuigi ligipääsetavus on olnud avalikus sektoris kohustuslik juba aastaid, laieneb see nüüd ka erasektori toodetele ja teenustele. Mida see tähendab e‑poodidele ja kuidas valmistuda?
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.