Tõnu Väät: Temust tellitakse sama palju pakke kui Eesti e-poodidest – see on õõvastav
Kui võrrelda Eesti kapitalil põhinevaid ettevõtteid ja Aasia tootjate kaupu vahendavat Temut, siis tellitakse sealt pakke arvuliselt vähemalt sama palju kui Eesti ettevõtetest, rääkis Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät.
Eestlased tellisid 2024. aastal pakiautomaatidesse 17 miljonit pakki, mida on 14% ja 2 miljonit pakki rohkem, kui 2023. aastal. Käive kasvas rohkem kui pakkide maht, kuna hinnad on tublisti tõusnud.
Isikuandmete töötlemisel peab olema kindel õiguslik alus ja selge eesmärk. E-poed peaksid koguma ainult hädavajalikke andmeid ning vältima liigset infot, järgides minimaalsuse põhimõtet, soovitab andmekaitse inspektsioon.
Alustava e-kaupleja jaoks on esmatähtis lahendada kaks suurt küsimust: kuidas muuta maksmine võimalikult mugavaks ja kuidas tagada kiire ning sujuv tarne.
E-kaubanduse maastikul on dropshipping kujunenud üheks ahvatlevamaks ärimudeliks. Mida see tegelikult tähendab ja millised võimalusi ning riske see nii kaupmeestele kui tarbijatele toob? Saates "E‑kaubanduse areng ja tulevik" selgitatakse lahti dropshippingu põhimõtted, selle populaarsuse kasv ja tarbijakaitse aspektid.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.