• 17.04.25, 12:07

Vanuse tuvastamine näo järgi kaupluses – kuidas see toimib?

Vanusepiiranguga toodete ostmine iseteeninduskassas võib võtta senise kahe minuti asemel vaid 10 sekundit. Tehisintellekt aitab mitte ainult kliente, vaid ka töötajaid, vähendades konfliktide riski ja tõstes teeninduse kvaliteeti, rääkis näotuvastuse ekspert Chris Field Baltic Retail Forumil.
ID-kaardi ja passi kaasaskandmine kaupluses on peatselt möödanik
  • ID-kaardi ja passi kaasaskandmine kaupluses on peatselt möödanik
  • Foto: Raul Mee
„AI ei ole laiskadele, vaid kannatamatutele inimestele,“ ütles Chris Field, kes on tehisintellekti-põhise isiku- ja vanusetuvastuse ettevõtte Yoti turundusjuht. Tema sõnul on iseteeninduskassade aeglane töö ja ebamäärane ooteaeg üks suurimaid pingeallikaid klientide seas. ”Tehisintellekt suudab seda muuta, tuvastades kliendi vanuse kaamerapildi alusel paari sekundiga,“ rääkis ekspert.

Seotud lood

Uudised
  • 10.04.25, 14:35
Ekspert hoiatab: kallis tehnoloogia üksi ei päästa kaupmeest kaubakadudest, kui see üks asi on puudu
Kaubakadude vähendamisel ei ole tehnoloogia kõige olulisem komponent – kui töötaja ei ole piisavalt koolitatud, siis kaubakadude vähenemisest võib und näha, rääkis Baltic Retail Forumil üles astunud ekspert Mark Hough USA kaubandustehnoloogia ettevõttest NCR Voyix.
Uudised
  • 31.03.25, 11:58
Tööjõupuudus ei anna armu, kaubanduses on seis pingeline
Täna on kaupmeeste jaoks tööjõupuudus jätkuvalt relevantne küsimus, kuna kassapidajaid võib olla ametisse keeruline leida.
Intervjuu
  • 14.04.25, 11:50
Omniva katsetab rahvatarneid ja vaatab Baltikumist kaugemale
Kui postkast kolib eramaja värava äärde ja paki toob sulle naabrimees, siis on Omniva tulevikuplaanid ellu viidud. Uue juhi Martti Kuldma sõnul liigub postiteenus uude ajastusse, kus mugavus, kogukondlikkus ja tehnoloogia käivad käsikäes.
Uudised
  • 07.03.25, 13:57
Tarmo Toiger jaekettide olukorrast: hüpe on näiline, paljusid poode ähvardab sulgemine
Suurtel jaekettidel on kasutuid ruutmeetreid liiga palju, mistõttu on nende konsolideerumine või uste sulgemine vägagi tõenäoline stsenaarium, ütles KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger jaekettide ühisseminaril.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele