Kodumaine snäkitootja Balsnack viib Eesti kartulivahvli uue sihtriigina Costa Ricasse ning plaanib suurt müügikasvu USA turul. Ettevõtte toodang on tänaseks jõudnud juba rohkem kui 60 riiki üle maailma.
Balsnacki kartulivahvlid on maailmas ainulaadne Eesti toode, mille tootmisliini on loonud firma oma insenerid ja mille retsept on hoolikalt hoitud ärisaladus.
Foto: Vallo Kruusel
“Potentsiaalsete sihtriikide külastused ja aktiivne osalemine messidel loovad väärtuslikke ärikontakte, mis on nüüd avanud meile ukse ka eksootilisele Costa Rica turule," selgitas Balsnacki ekspordijuht Marko Utsar.
Toidukaupade hinnas ei peegeldu liigkasum, vaid keeruline tarneahel ja sisendite kallinemine igas lülis. METK-i uuringu tõlgendamine, justkui jõuaks tootjani liiga väike osa, jätab tähelepanuta kogu süsteemi kulustruktuuri, rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Eesti jahutatud ja külmutatud toiduainete turul üritavad jala suuremalt ukse vahele saada väikeettevõtjad, kelle mahud ulatuvad sadadest kilogrammidest kümnete tonnideni kuus. Kolme firma kogemused suurtes poodides oma kauba müümisega on erinevad.
Harjumaal 30 aastat tegutsenud väike lihatööstus A-Vorst lõpetas tootmise, sest väiketootjal oli keeruline saada oma kaupa suurtesse poodidesse müügile. Sama muret jagavad teisedki väiketootjad.
Makseterminal ei ole enam üksik funktsionaalne seade, vaid osa terviklahendusest, mis on kiiresti muutuvas kaubanduskeskkonnas ettevõtetele ühtaegu paindlik, töökindel ja tulevikukindel.