Käibemaksumäära tõus ja suvine puhkusteperiood tõid juulis kaasa märgatava languse uute sõiduautode müügis.

- Sõiduautoturg taas langustrendis
- Foto: Liis Treimann
Käibemaksumäära kaheprotsendiline tõus, aga samuti traditsiooniline puhkuste aeg kukutasid uute sõiduautode müüginumbri juulis vaid 1106 autole, mis jääb möödunud aasta juulikuu tulemusele alla 40,3%. Seitsme kuuga on tänavu kokku müüdud 7262 uut sõiduautot ehk 39,6% vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Automaksu mõju tundsid esimesel poolaastal ühtemoodi automüüjad ja -ostjad. Kindlustunne kahanes märgatavalt ning tugevalt sai pihta nii uute kui ka kasutatud autode müük. Kuigi seis on endiselt keeruline, näitab statistika, et olukord liigub aeglaselt paremuse poole, räägib Coop Panga liisingu äriliini juht Martin Ilves.
SEB andmetest selgub, et suurem osa ehk 57% tarbimislaenu võtjatest elab väljaspool Eesti suurlinnu. Seejuures ei laena üksnes madalapalgalised, vaid ka keskmisest jõukamad inimesed, kes planeerivad suuremaid kulutusi teadlikult.
Eelmise aasta lõpus ettemüüdud autode mõju turule peaks olema nüüdseks hajunud, kuid võrreldes mullusega pole teisel poolaastal olulist müügimahu kasvu loota, rääkis sõidukite maaletooja Auto-Bon Baltikumi tegevjuht Andrus Kuus.
Rahvaalgatus toidu käibemaksu langetamiseks on kogunud juba 80 000 allkirja, kuid valitsus jäi kindlale seisukohale, et toidukaupade käibemaksu langetamine toidu hindu ei muuda ja kõrgetes hindades on süüdi kaubanduspaleed.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.