Automüüja: nüüd alles hakkame nägema automaksu tegelikku mõju
Eelmise aasta lõpus ettemüüdud autode mõju turule peaks olema nüüdseks hajunud, kuid võrreldes mullusega pole teisel poolaastal olulist müügimahu kasvu loota, rääkis sõidukite maaletooja Auto-Bon Baltikumi tegevjuht Andrus Kuus.
Muu hulgas ka Peugeot’sid maale toov Auto-Bon Baltic suudab ettevõtte juhi sõnul Eesti turu langusele vaatamata kasvada.
Foto: Andras Kralla
Eelmise aasta viimase nelja kuuga müüdi ette pea 5000 autot ning käesoleva aasta juuni lõpuks oli müüdud 4900 autot vähem kui aasta varem. „Seega oleme jõudnud nii-öelda nulltasemele,“ selgitas Kuus. „Nüüd hakkame alles nägema tegelikku automaksu mõju ja kõiki muidki mõjusid, sest käibemaks on ju tõusnud, aktsiisimaksud on tõusnud,“ loetles ta.
Möödunud aasta viimases kvartalis tehti muljetavaldav müügitulemus nii uute kui kasutatud sõidukite müügis ning automüüjatel oli põhjust rõõmustada. Samas ei pruugi see 2025. aasta tulemusi nii tugevalt mõjutada, kui mitmed automüüjad prognoosivad.
1. juulist tõusvad käibemaks ja kütuseaktsiis annavad hoobi eraisikute ostujõule, tõmmates taas automüügile tugevamalt käsipidurit. Kui automaksu lähenedes tegid tarbijad kiired ostuotsused, tõstes järsult sõidukite müügimahte, on uute maksutõusude eel tarbijate valulävi ületatud ning hinnatõus lööb eelkõige automüüjaid.
Transpordiameti uute sõidukite esmaregistreerimise statistika ütleb märtsikuu kohta, et turg ei ole endiselt automaksu kehtestamisest toibunud. Taastumise märgid on küll õhus, ent paranemise trend jätkub aeglases tempos.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.