Tarbijakaitseamet: kauplejatel on kohustus teenindada cherry.ee kaudu vautšeri ostnud tarbijaid

Tarbijakaitseamet: kauplejatel on kohustus teenind
Tarbijakaitseamet: kauplejatel on kohustus teenind

Tarbijakaitseamet on läbi vaadanud Cherry Media OÜ teenusepakkuja tüüplepingu vormi ning leidnud, et tarbija õigus cherry.ee keskkonna kaudu ostetud kaubale või teenusele algab pärast Cherry Mediale tasumist. Seega ei ole kauplejatel õigus keelduda cherry.ee vautšeriga tarbijate teenindamisest.

Lepingu kohaselt loetakse kauba või teenuse müügileping sõlmituks tarbija ja lõppteenuse pakkuja vahel. Tarbijale väljastatav kinnitus ehk vautšer tagab tarbijale õiguse kauba või teenuse saamiseks. Teenusepakkuja Cherry Media ei ole müügilepingu õigussuhte osaline ning ei vastuta lõpptarbija ees kohustuste täitmise eest. Cherry Media põhikohustuseks juriidiliste isikutega sõlmitavas lepingus on tehingu sõlmimise vahendamine.

Tarbijakaitseamet soovitab kõikidel Cherry Mediaga teenuselepingu sõlminud ettevõtjatel oma leping üle vaadata enne, kui tarbijale antakse vastus küsimusele, kas vautšer kehtib. Ametile laekunud info alusel ei saa kauplejad keelduda tarbijale teenuse pakkumisest väitega, et Cherry Media ei ole nende ees lepingulisi kohustusi täitnud. Tarbijakaitseamet saadab sellekohase teavituse ka kõikidele Cherry Media partneritele.

Tarbijad, kes maksid kauba või teenuse eest krediitkaardiga, võivad makse tagasikutsumiseks pöörduda panga poole.

Lisaks on Cherry Media OÜ vahendanud kolme reisikorraldaja – Wow Travel (Saksamaa), InterLux (Läti) ja Mainedd (Eesti) – pakettreise. Tarbijakaitseamet tutvus Cherry Media ja tegelike reisikorraldajate vahel sõlmitud käsunduslepingute sisuga ning oma seisukohta kujundades arvestas tsiviilseadustiku üldosa seaduses ja võlaõigusseaduses sätestatut. Tarbijakaitseamet asus seisukohale, et kui reisijal on sõlmitud pakettreisileping ning tal on kehtiv broneering, siis on reisija ees vastutav tegelik reisikorraldaja. Muuhulgas ka siis, kui Cherry Media ei ole kokkulepitud ajal või tingimustel reisitasusid reisikorraldajale edasi kandnud. Cherry Media maksejõuetus ei mõjuta tarbija ja reisikorraldaja vahel sõlmitud lepingu kehtivust.

Eeltoodust lähtudes puudub reisikorraldajal õigus keelduda reisijate pakettreisile lubamisest ja nende teenindamisest vautšeril märgitud teenuse osas.

Oma nõude saab reisikorraldaja Cherry Media vastu hiljem esitada reisiettevõtja pankrotimenetluses, kuid kohustused tarbija ees tuleb täita vautšerile märgitud vastutaval reisikorraldajal.

Tarbijakaitseamet on oma seisukohad reisikorraldajatele teatavaks teinud ning eeldab, et tarbijatele tagatakse nende pakettreisilepingust tulenev õigus põhjendamatute ebamugavusteta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara