26. veebruar 2014
Jaga lugu:

Ära põleta turundusraha

Kuidas igapäevases kliendisuhtluses oluliselt vähemate kuludega paremaid tulemusi teha? Jätame brändingu kõrvale ja võtame kõige parema variandi – teil on kliendibaas ning te suudate viia kokku kliendi ja ostu.

Enamik firmasid leiab, et pimepostitus toimib. On mõni üksik kett, kes on postituspiirkonnad ära optimeerinud. Ülejäänud teavad, et see toimib, aga ei tea, missugustes piirkondades  ja kui hästi. Võib julgelt välja öelda, et 40% Eestis tegutsevate ettevõtete postituspiirkondadest on valed. Raha põleb heleda leegiga. 

Täna on võtta tehnoloogiaid, millega postitust täpsemalt sihtida ja tulemusi mõõta. Mobiilpositsioneerimise abil saab teada, kus elavad inimesed, kes käivad teie poes või keskuses. See ei ole personaalne info, saab vaadelda masside liikumist. Ning see on täiesti piisav.  Samuti saab vaadata, kus elavad inimesed, kes konkurentide poodides käivad. Ühtlasi minna ajas tagasi kuni 2008 ning vaadata, kas teie või konkurendi kampaaniad rahva liikumist mõjutasid.

Positsioneerimisega on kahesuguseid positiivseid näiteid. Varem postitati terve linn täis, pärast positsioneerimist tuli aga selge teadmine, mis kandi rahvas tegelikult poes käib ning kes on tegelikult kõige olulisemad konkurendid. Kolm kuud paremini sihitud sõnumit ning väiksem maht – käibe kasv 18%. Teine näide on laiendamine – alguses arvati, et rahvas tuleb lähiümbrusest. Peale positsioneerimist selgus, et osa lähedal asuvatest piirkondadest liiguvad ka üsna usinasti poe juures. Laiendati postituspiirkondi – esimese kuuga + 20%.

Kui on olemas klientide postiaadressid, saab minna lihtsasti veel täpsemaks. Siis saab sendi täpsusega mõõta pimepostituse tulemust: saab vaadata, millise linnaosa või küla inimesed poodi tulid ja palju eest nad ostsid.

SMSid on teine lihtne teema – pigem seotud optimeerimisega. Tublid firmad saadavad kampaaniatest e-maile ja SMSe ja siis postitavad ja siis teevad kõvasti reklaami muudes kanalites. Võiks ju korra vaadata, kes on kliendibaasis need inimesed kes SMSile reageerivad. Näiteks võtta viimase 12 kuu SMSid. Ning vaadata, palju on kliente, kes pärast SMSi saatmist ka poodi on jõudnud. Kui on teada, kes SMSile reageerivad ning need keda SMS ei kõiguta, saaks targemini raha kulutades paremaid tulemusi. Lisaks lihtsalt SMSi saatmisele on võimalus SMSi piirkonnapõhiselt  saata. Näiteks kui telefoniomanik on poe lähistel ning kell on 4-6 ning päev on reede. Toimib paremini kui niisama kõigile saates.

Sihitud sõnumitega on sihtgrupid oluliselt väiksemad kui kõikidele kõike saates. Nende väiksemate sihtgruppide tulemused oluliselt paremad kui kõikidele kõike saates. Turundusraha saab arukamalt kasutada. Näiteks kui on teada, et pimepostitus töötab, saab panna pimepostituse veel paremini tööle. Ning peamine ei ole enam katvus ja kontakti hind, vaid raha, mida klient poodi toob.

Autor: Raul Leppik

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt