13. mai 2015
Jaga lugu:

Madalam käibemaks võib ergutada tarbimist

Käibemaksumäära langetamine on lihtsaim võimalus toidukaupade hinna alandamiseks ja see toimiks ka reaalselt, leiab Eesti Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai.

Maksude muutmise perioodil Eestis on kaupmehed majanduse elavdamise eesmärgil meedias taas üles astunud ettepanekuga alandada toidukaupade käibemaksu määra.

Haruldane nähtus

Eestis kehtiv ühtne käibemaksumäär 20% rakendub praegu ka toiduainetele, mis on Euroopas üpriski haruldane nähtus – ELi enamuse riikide puhul rakendatakse toiduainetele madalamat käibemaksumäära.

Poliitikute kartus ja mõnikord ka väide, et kaupmehed ei langeta maksumäära muutumise järel hindu, on küllaltki elukauge ja ei arvesta sugugi tegelikkust. Konkurents Eesti jaekaubandusturul on väga suur, kus oma turuosa pärast võitleb viis suuremat ja lisaks veel mõned väiksemad jaeketid. Sellist pilti ei ole Lätis ega Leedus, rääkimata Soomest ja Rootsist. Sellises olukorras pole võimalik toiduainete käibemaksumäära alandamise korral senist hinnataset hoida ja seeläbi klientidest ilma jääda.

Madalam maks võib ergutada tarbimist

Samas aga ei pruugi riik toiduainete käibemaksumäära langetamise korral saada sugugi vähem maksutulu, kuna madalamad hinnad toovad kaasa tarbimise kasvu või toidukaupade ostuvaliku muutuse.

Ma ei näe põhjust, miks ei peaks Eestis toidukauba hinnad maksumäära langemisel odavnema, kui näiteks nii juhtus Soomes eelmise kümnendi lõpuaastail.

Autor: Marika Merilai, Kaupmeeste Liidu nõunik

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt