Käibemaksumäära langetamine on lihtsaim võimalus toidukaupade hinna alandamiseks ja see toimiks ka reaalselt, leiab Eesti Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai.
Maksude muutmise perioodil Eestis on kaupmehed majanduse elavdamise eesmärgil meedias taas üles astunud ettepanekuga alandada toidukaupade käibemaksu määra.
Haruldane nähtus
Eestis kehtiv ühtne käibemaksumäär 20% rakendub praegu ka toiduainetele, mis on Euroopas üpriski haruldane nähtus – ELi enamuse riikide puhul rakendatakse toiduainetele madalamat käibemaksumäära.
Poliitikute kartus ja mõnikord ka väide, et kaupmehed ei langeta maksumäära muutumise järel hindu, on küllaltki elukauge ja ei arvesta sugugi tegelikkust. Konkurents Eesti jaekaubandusturul on väga suur, kus oma turuosa pärast võitleb viis suuremat ja lisaks veel mõned väiksemad jaeketid. Sellist pilti ei ole Lätis ega Leedus, rääkimata Soomest ja Rootsist. Sellises olukorras pole võimalik toiduainete käibemaksumäära alandamise korral senist hinnataset hoida ja seeläbi klientidest ilma jääda.
Madalam maks võib ergutada tarbimist
Samas aga ei pruugi riik toiduainete käibemaksumäära langetamise korral saada sugugi vähem maksutulu, kuna madalamad hinnad toovad kaasa tarbimise kasvu või toidukaupade ostuvaliku muutuse.
Ma ei näe põhjust, miks ei peaks Eestis toidukauba hinnad maksumäära langemisel odavnema, kui näiteks nii juhtus Soomes eelmise kümnendi lõpuaastail.
Autor: Marika Merilai, Kaupmeeste Liidu nõunik
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele