Autor: Erkki Kubber • 18. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas värvata Z-generatsiooni?

Noorte Z-generatsioonist räägitakse kui põlvkonnast, mis erineb suuresti eelnevatest. See loob väljakutse praegusele tööandjale: kuidas värvata noort, kes on teistsugune kui sa ise? Vastuseid pakub noorte ettevõtlikkusprogrammi Changemakers Academy algataja ja eestvedaja Erkki Kubber.
Erkki Kubber
Foto: Aljona Birjuk

Levinud lahendus, mille poole tööandja liigub, on töökeskkond, mis ühendab töö ja vaba aja tegevusi. Töökohtade loomulikuks osaks on muutunud lauatenniselaud, kott-toolid või lauajalgpall. Näiteks Omniva lasi eri vanusega töötajatel kujundada enda soovide järgi vaba aja veetmise alad. Keskkonna muutmine ettevõtetes pole aga trendi muutnud. Tööjõu voolavus suureneb endiselt ning üha enam liigutakse projektipõhise töökorralduse poole. Tekib õigustatud küsimus, kuidas värvata noor endale pikemaks ajaks, sest lühiajaliselt midagi tehes on ju raske saavutada pikaajalisi tulemusi.

Noored otsivad mõtestatust. Nii nagu Simon Sinek ühes oma kuulsaimas TED-kõnes “How great leaders inspire action” või raamatus “Start with Why” räägib, siis alusta miksist. Inimesed ei osta seda, mida sa teed, vaid miks sa seda teed. Me kõik teeme enda elus palju erinevaid asju, näiteks kuulame Smilersit, käime sõpradega jalgpalli mängimas, liigume bussiga tööle ja töötame logistikaettevõttes. Võimalikke variatsioone on sisuliselt lõpmatu hulk. Sarnasuste leidmine sellest hulgast ei ole lihtne. Jalgpalli mängimine kõnetab ainult seda noort, kes on kuidagi jalgpalliga seotud.

Ühiseid väärtusi ja põhjuseid, miks me midagi teeme, on aga lihtsam leida. Väga paludele meist on oluline ausus, kohusetundlikkus. Me soovime, et maailm oleks hea koht, kus elada, inimesed oleksid üksteise vastu sõbralikud ja me tunneksime end õnnelikuna. Näiteks Tesla missioon on kiirendada maailma üleminekut säästvale energiale. Tõenäoliselt soovivad meist vägagi paljud, et maailm jääks ka meie lastele elamiseks. Ühisosa leidmine on lihtne. Seega paku noorele seda, mida ta otsib, jaga temaga seda, mille pealt on lihtne ühisosa leida, räägi enda miksist.

Kuidas aidata noortel end avastada, loe Äripäevast.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757