Tagastamiskulud saab jätta tarbija kanda, kui teda on sellest teavitatud
E-poest ostetud kauba tagastamisega seotud kulud võib kaupleja jätta tarbija kanda, kuid seda vaid juhul, kui tarbijat on sellest eelnevalt teavitatud, kirjutab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti kaubandustalituse jurist Martin Simmermann.
E-kauba liikumine on seotud kuludega ja oluline on teada, kes peab need katma.
Foto: Andras Kralla
E-kauplusest ostes on tarbijal õigus 14 päeva jooksul lepingust taganeda. Taganemisõiguse eesmärgiks on võimaldada tarbijal tellitud kaupa proovida ning ebasobivuse korral see ilma negatiivseid tagajärgi kartmata tagastada. Lepingust taganemisel peab kaupleja tagastama tarbijale 14 päeva jooksul kogu kauba maksumuse ning võimalikud kauba kätte toimetamise postikulud, väljastamis- või komplekteerimistasud ja makse teostamise (näiteks pangalingi) teenustasud.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.