Selveri äriarvestuse juht: kaupmehed on koos klientide ja töötajatega hindade kallinemise haardes
Kui kaupmees täna hindasid tõstab, siis on see viimane õlekõrs paari aasta eest saavutatud kasumlikkuse tasemeni tagasi jõudmiseks. Seda ei saa meile kuidagi pahaks panna, kirjutab Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson.
On ekslik arvata, et hinnakasv on toidutootjatele ja kaupmeestele meeltmööda, kirjutab Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson. Pilt on illustreeriv.
Foto: Andras Kralla
Eesti otsib põhjust kiirele hindade kasvule. Kui kogu hinnakasv näitab viimastel kuudel aeglustumise märke, siis hindade kasvu vedajana on pildile jäänud jätkuvalt kiiresti kasvavad toidukaupade hinnad. Aprillikuu kasv +23,4%. Võrdluses kaks aastat tagasi aprilliga on toidukaubad kallinenud üle 40%.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.