9 september 2015
Jaga lugu:

Edaspidi õige kaup, õiges koguses

Biomarketi kogemuse ja Ektaco võimekuse ühendamisel töötati välja uus lahendus, mis aitab Biomarketi paremini kaupade kogust planeerida   Foto: Ektaco

Kaupa tellides on alati „miljoni dollari küsimus“ tabamise täpsus ehk kuidas tellida kaupa nii, et see ei saaks liiga vara otsa ega jääks ka massiliselt üle, vaid loetud tooted kohtuksid poeletil uue partiiga.

Tavaliselt lahendatakse kaupmehe pidev dilemma - kui palju ja mida osta - inventuuriga, liites ja lahutades viimaste kuude müüginumbreid ja jälgides müügis olevaid tooteid, et prognoosida järgmisi koguseid paremini. Mõnel juhul unetu öö nõudva töö, suudab kaupmehe eest ära teha hea tarkvara ja arvutiprogramm tunni jooksul, tagades tõsise efektiivsuse kasvu.

Head süsteemid sünnivad kasutajakogemusest

„Meie eelis on aktiivne ja pidev tootearendus. Kuulates oma kliente, saame kuuldu kohe tootearendusse suunata,“ selgitas Ektaco AS kassasüsteemide ärisuunajuht Martin Laur ja lisas, et neile on oma klientide kuulamine alati väga oluline ja kasulik olnud. Varem kasutas Biomarket Ektaco CompuCash lahendust, mis andis automaatselt märku, kui laos oleva toote kogus hakkas lähenema kriitilisele piirile, kuid nüüd vajati, et süsteem soovitaks võimalikult täpselt tellitava kauba koguse.

CompuCash oli küll väga funktsionaalne ja lihtne, kuid meie ettevõte on viimastel aastatel läbinud kiire kasvu ning avanud mitmeid uusi kauplusi. Seetõttu jäi senine lahendus meile väikeseks,“ rääkis OÜ Biomarketi tegevjuht Priit Mikelsaar. Tema sõnul tutvus Biomarket paljude Eesti turul saadaolevate lahendustega, kuid päris sobivat nende seast ei leidnud. „Nii otsustasime tellida meile sobiva täiesti uudse lahenduse.“

Kauba tellimisel arvestatakse ka tarneaega

Ühendades Biomarketi kogemuse ja Ektaco võimekuse uute lahenduste väljatöötamisel, saadi süsteem, mis võimaldab kaupa tellida vastavalt ettevõtte sisestatud kriteeriumitele, kas nädalaks või kuuks. Süsteem võtab arvesse tarnetingimusi ning teab, mida millise tarnija käest tellida. Samuti võetakse ühe tellimusega arvesse firma kõikide ladude või kaupluste vajadusi, mis olenevalt asukohast võivad suuresti erineda. Kauba koguse kokkupanekul võtab programm arvesse tellimisega kaasnevat tarneaega.

Programmi koostatud tellimisettepanekut saab vajadusel muuta ja täiendada, võttes arvesse näiteks peagi algavat hooaega, kampaaniat või selle lõppu.

Vali ise analüüsiks kasutatava perioodi pikkus

Valida ja muuta saab, kas süsteem teeb prognoosid kauba tellimiseks viimase kolme perioodi, näiteks kolme kuu alusel, või lühemalt. Kui kolme viimase kuu jooksul on müük pidevalt kasvanud, oleks mõistlik kauba tellimisel võtta aluseks viimane, parim periood. Hooajakaupade puhul, nagu näiteks jäätis või talvemütsid, võib võrdlusandmed võtta hoopis möödunud aasta samast perioodist, arvestades tarbimisega antud kaupluse piirkonnas.

Kauba tellimist lihtsustavast lahendusest on abi ka transporditeenuse tellimisel, kuna arvesse võetakse kauba pakendeid ja nende suurust. Tulemused saadakse kaubaga vedamiseks vajaliku euroaluste arvuna. Logistikafirmadele saadetavas pakkumiskutses on täpselt kirjas, kui mitme euroaluse jagu ruumi vajatakse.

„Uus lahendus hoiab kokku meie inimeste aega, aitab paremini juhtida sisseostetava kauba kogust ja seeläbi ka rahavoogusid,“ kinnitas Biomarketi tegevjuht.

Ektaco AS

Telefon: 654 2150 (üld) 6397944, 6397920 (müük)

E-post: ektaco@ektaco.ee 

Rohkem infot: www.ektaco.ee 

Postiaadress: Teaduspargi 8, Tallinn

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee