Oktoobris toimunud kaubanduse aastakongressi vestlusring, milles osalesid (vasakult) moderaator Hando Sinisalu, iRetaili partner Urmas Pastarus, Põldma Kaubanduse juht Heinar Põldma, Klicki juht Marko Kalve ja Apollo Grupi juhatuse liige Mauri Dorbek.
Foto: Raul Mee
Klicki juht Marko Kalve rääkis, et kuigi paljude klientide teekond algab internetis, siis ostu eelistatakse lõpetada poes. Ühtlasi ei näe ta, et internetikaubandus põrmustaks kogu jaekaubanduse.
Selge on see, et trendid kaupluste võrgu planeerimises on muutunud. Mõelda tuleb sellele, kus kohas peavad olema kauplused avatud ja kus oleks mõttekam need sulgeda. Lisaks ei saa taas üle ega ümber tööjõupuuduse küsimusest.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.