Autor: Omniva • 8. november 2019

Keskkonnasõbralik pakendamine on sõbralik ka rahakotile

E-kaubandus Eestis on tuure kogumas kiiremini kui mujal maailmas. Selleks, et tagada järjekindel kasv ka edaspidi, peame tähelepanu pöörama mitmetele abinõudele – üks tähtsamaid neist on kindlasti pakendamine. Nõu annab Omniva, kes käitleb igapäevaselt mitukümmend tuhat erinevat pakendit.

Korrektne pakendamine tagab saadetise turvalisuse, kohale jõudmise kiiruse ja ka kulude kokkuhoiu. Vastupidav pakend, millelt masinsorteerimise käigus tuvastatakse aadresskaardi triipkood ja sihtasukoht, toovad kasu otseselt kõikidele osapooltele – kaupmees võib olla kindel, et on andnud omalt poolt kõik saadetise õigeaegseks kohalejõudmiseks, logistikapartner saab saadetised kiiremini ja efektiivsemalt sorteeritud ning kliendini jõuab kaup kiiresti ja korrektsel kujul.

Tehnoloogia arenedes muutuvad nõuded saadetiste pakendamise kvaliteedile aina karmimaks, kuid samal ajal ootavad paljud tarbijad hoopis keskkonnasäästlikku pakendamist. Kuidas leida tasakaal kahe äärmuse vahel?

Esmane lahendus on pakendada tooted õige suurusega pakendisse

Kui valid tootele saatmiseks pakendit, siis langeta valik lähtudes eseme suurusest ja vormist. See võimaldab kokku hoida transpordikuludelt, sest saadetis võtab vähem ruumi. Näiteks mahub Omniva S-suuruses pakiautomaadi lahtrisse 9 cm kõrgune pakk, kuid sentimeeter kõrgema puhul peab saatja valima juba M-suuruses lahtri, mis kergitab ka hinda. Samuti kulub pakendamiseks vähem materjali ja seeläbi on võimalik kokku hoida töötlemiseks vajaminevaid ressursse.

Kasuta pakendeid korduvalt, vajadusel töötle neid ümber

Transpordipakend ei pea ole ühekordselt kasutatav. Pakend, millega kaup lattu jõudis, võib sobida ka selle edasi saatmiseks. Selles valdkonnas saab eeskujuks võtta näiteks päikeseenergiat tootvate metallkatustega tegeleva Eesti ettevõtte Roofit.Solar, kes palusid oma tarnepartneril muuta saatmiseks kasutatavaid pakendeid nii, et nemad saaksid kasutada sama pakendit valmistoodete välja saatmiseks oma klientidele. Tehes omavahel koostööd õnnestus mõlemal osapoolel kulusid säästa, sest kaob vajadus toota ja hiljem utiliseerida mitmeid väikeste erinevustega pakendeid.

Kui aga juhtub, et väline pakend on transpordi käigus kannatada saanud, siis anna sellele uus elu. Paberi ja papi jäätmetest toodetakse tänapäeval väga palju keskkonnasõbralikke tooteid nii igapäevaseks tarbimiseks kui ka kasutamiseks logistika- ja kaubandussektoris.

Keskkonnasõbralikud alternatiivid mullikilele

Pakendi täitematerjal ei pea olema ainult mullikile. Üks võimalik lahendus on töötada välja selline toote pakend, mis ei vaja täitematerjali vaid toestab kaupa tänu oma vormile ja tugevusele. Kui tegu on aga lihtsasti puruneva kaubaga, siis saab kasutada keskkonnasõbralikke puitribasid või ümbertöödeldud paberist täidet. Kui tegelete valdkonnas, kus tekib suur paberi ülejääk igapäevase töö kõrvalt, siis võib kaaluda ka selle kasutamist saadetiste täitematerjalina.

Täna on turule jõudmas ka esimesed turvaümbrikud, mille pehmendav sisemine kiht on toodetud õhukesest keskkonnasõbralikust materjalist mullikile asemel, mis on peatselt saadaval Omniva pakendite e-poes.

Taaskasutatava pakendi revolutsioon ei ole enam kaugel

Maailmas kogub hoogu nn pakendirevolutsioon, kus kauba tellijal on äraviskamise asemel võimalus pakend tagastada ja saada seekaudu erinevaid hüvesid. Tellides näiteks e-poest kauba, saab pakendi tagastada kas kauplusesse või mugavalt pakiautomaati ning seeläbi koguda sooduskoode või krediiti järgmiseks ostuks. Millal sellised lahendused Eestis rohkem kanda kinnitavad on vaid aja küsimus

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757