• ST
  • 10.08.20, 11:33

Muutunud kaubanduskeskkonnas tuleb tehnoloogia appi

Füüsiline kaubanduskeskkond on palju muutunud, pannes ettevõtted olukorda, kus edukad on need, kes suudavad muutuvate tingimustega kiiresti kohaneda. Täna ei tea veel keegi, kas kevadine eriolukord saab sügisel jätku või mitte. Teadmatus on aga see, mis tekitab ebakindlust ning mistõttu täna ehk nii mõnigi oluline otsus ootele jääb.
Muutunud kaubanduskeskkonnas tuleb tehnoloogia appi
  • Muutunud kaubanduskeskkonnas tuleb tehnoloogia appi
Samas saab mingi esimene kogemus juhtudagi vaid ühe korra ning järgmise võimaliku epideemia korral ei saa olla teatud tegevusvaldkondade sulgemine ainuke lahendus. Kui fantaseerida ja kujutada ette, et epideemiad hakkavad korduma igal kevadel ja sügisel, siis tundub täiesti mõeldamatu, et sama tihti on suletud ka pea kogu füüsiline kaubandussektor.
Kui kevadel tundus, et kaupmeeste rõhk läks peamiselt hügieeninõuete täitmisele (desinfitseerivad vahendid, kaitsebarjäärid klienditeenindajatele, maskid jms), veebipoodide arendamisele ning tarnekiiruse parandamisele, siis tegelikult ongi just nüüd õige aeg vaadata edasi nutikate tehnoloogiliste lahenduste poole, mis aitavad äri füüsilise poole korraldada nii, et see oleks jätkusuutlik ka keerulisemates oludes.
Siin on mõned lahendused, mis võimaldavad analoogses olukorras paremini toime tulla ja tegutseda füüsilises ostukohas kontaktivabalt.
Kliendiloendus ja -analüütika
Millal ja kui palju on kliente ostukohas, millises poe piirkonnas nad kõige rohkem aega veedavad ja kui pikk on ooteaeg kassa juures - see info on kasulik ja aitab teha tarku äriotsuseid ka kriisivabal ajal. Kui külastajate arvu hakatakse kaupluse suurusest lähtuvalt piirama, siis on vaja teada, kui palju on kliente ostukohas reaalajas. Seda on võimalik loendada ja kuvada nii klienditeenindajatele kassas kui ka külastajatele kaupluse sissepääsul. Samuti on võimalik külastajate arv siduda läbipääsuväravatega, nii et kauplusesse ei lastagi reaalselt rohkem kliente kui see turvalisuse poolest lubatud on.
Mobiilsed järjekorrasüsteemid
Järjekorralahendused on andnud hea võimaluse klientidel oma kauba või teenuse kättesaamiseks distantsile ootele jääda. Lisaks klassikalisele paberiga versioonile on moodsam kontaktivaba süsteem selline, mis võimaldab koha järjekorras broneerida oma telefoni ja QR-koodi abil. Sellised järjekorraautomaadid on lihtsalt teisaldatavad ning võimaldavad kaupmehel lahendust töös hoida just neis kohtades, kus külastatavus on suurem. Kombineerides QR-koodipõhise lahenduse kliendianalüütikaga, on võimalik ühe seadmekomplektiga edukalt ära hallata ka mitme müügikoha kliendid.
Sularaha - võimalus, mitte vaenlane
Kuigi suhtumine sularahasse oli eriolukorra ajal pigem umbusklik, sooritatakse 40% kõigist ostudest täna just sularaha kasutades. Võimalus sularahaga kauba eest tasuda peaks kliendile igas olukorras alles jääma, küll aga saab sularaha käsitlemise ostukohas muuta automatiseerituks, nii et klienditeenindaja rahaga kokku ei puutu.
Kui sularaha hulk on ostukohas väike, siis sobib kasutamiseks tõeliselt kompaktne iseteeninduslik sularahaseade, mida tänu oma väljapaistvale disainile ei pea mööbli sisse peitma, vaid võib ka julgelt leti peale imetlemiseks jätta. Üht seadet võib kasutada ühiselt mitme kassa peale, mis teeb seadme kasuteguri veelgi suuremaks ning tasuvusaja lühemaks.
Kui kombineerida kliendiseade back-office sularahakäitlusega, on võimalik automatiseerida ka igapäevane kassapõhjade väljastamine ning vahetuse lõppedes kassa sulgemine. Koostöö automatiseeritud sularahaveoga muudab kogu sularahaga seotud temaatika üleüldse lihtsaks, kiireks ja murevabaks.
100% kontaktivabadus
Mugavuspoodide järgmine tase on mehitamata kauplused, kus klient tagab endale kauplusesse sissepääsu kliendikaardiga, valib soovitud kaubad, maksab nende eest iseteeninduskassas ning lahkub kauplusest. Intelligentne videovalve, mis reageerib eelseadistatud tavapäratute käitumismustrite peale, aitab võimalikud pahatahtlikkused kiirelt tuvastada ning konkreetsete isikutega siduda. Samuti saab eelseadistada maksimaalse külastajate arvu kaupluse kohta, et tagada ostlejatevaheline distants ja turvalisus.
Kui eraldi mehitamata kauplust rajada ei tundu piisavalt hea plaan, siis võib abiks olla ka automaatne kaubaväljastuspunkt kioski või kaubakapi näol. Kui pakiautomaadid tunduvad täna juba vägagi tavalised, siis iseteeninduslik kiosk kaupluse sees võib avada kliendi jaoks uusi kontaktivabasid võimalusi kaupu osta. Näiteks saab kiosk aidata kliendil valida sobiva toote teisi suurusi või värve ja tellida kaup kas riietusruumi proovimiseks või siis pärast kauba eest tasumist ka otse koju.
Termokaamerad loovad ohutu keskkonna
Termokaamera annab hea võimaluse veenduda, et sisenevate klientide kehatemperatuur oleks lubatud vahemikus. Seadme saab kombineerida lahendusega, mis lisaks temperatuurile kontrollib ka näomaski olemasolu ja desinfitseerimisvahendi kasutamise, tagades ligipääsu alles kõigi soovitud tingimuste täitmisel. Termokaamera eesmärk on tagada ohutu ostukeskkond ja vajadusel tõendada piirangutest kinnipidamist.
Retailtainmenti uus tulemine
Kaupmehed on viimastel aastatel olnud silmitsi väljakutsetega, kuidas muuta füüsiline ostukeskkond kliendi jaoks nii atraktiivseks, et ta e-poe asemel reaalsesse kauplusesse kohale tuleks. Veel eelmisel aastal oldi nõus, et kui füüsilisest kauplusest saadav suurepärane ostuelamus kaalub üles e-poe soodsamad hinnad, siis ongi see väga heaks motiveerivaks teguriks, mis masse liigutab.
Täna ei ole vajadus klienti positiivselt üllatada tegelikult mitte kuskile kadunud, kindlasti aga tuleb arvestada uute teguritega. Klient tahab kindlasti füüsilises kaupluses kohapeal käia, seda enam, et see oli vahepeal piiratud võimalus. Küll aga tahab ta varasemast rohkem tunda end ostukohas turvaliselt ja võimalik, et soovib sealt ka kiiremini lahkuda. Pakkudes kliendile piisavalt valikuvabadust ja -võimalusi oma ostuprotsessi ise juhtida, annab kaupmees kliendile väga selgelt mõista, et hoolib tema vajadustest, tervisest ja turvalisusest. Ja sellise kaupmehe juurde pöörduvad kliendid väga hea meelega tagasi.
Hansab tegutseb innovaatiliste tehnoloogiliste lahendustega Eesti turul juba pea 30 aastat. Selle aja jooksul oleme oma partnerite võrgustiku arendanud nii konkurentsivõimeliseks, et saame aidata välja mõelda ja välja pakkuda erinevaid lahendusi pea iga tegevusvaldkonna kliendile. Lisaks tavapärastele kaubandusvaldkonnas kasutatavatele lahendustele nagu kaubakaitse, videovalve, multimeedia või helindus, on meie viimase aja suuremad projektid olnud seotud erinevate protsesside automatiseerimisega. Olgu selleks siis sularahakäitlus, hindade automaatne uuenemine elektrooniliste hinnasiltide abil või e-poodide Click & Collect lahendused – leiame koostöös kliendiga alati selle õige ja kõige paremini sobiva rätseplahenduse.
Võta ühendust:
Anneli Laines
Hansab AS kaubanduslahenduste valdkonnajuht
[email protected]
Telefon: +372 605 9817

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 10:36
Digitaalne revolutsioon laonduses: Directo teenus WMS Direct aitas Farron Tehnika laoprotsessid uuele tasemele
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele