Autor: Selver • 28. juuni 2021

Miks usaldada toidukaupade transportimine e-Selverile?

E-poe kliendi esimene ootus kaupa tellides on saada tellitu õigeaegselt kätte. Teisena ootab ta, et kaup saabuks koju korrektselt säilitatuna. Just nendest tingimustest lähtudes on ehitatud ka e-Selveri kaubikud.
eSelverist tellitud kaup jõuab tellijani kiiresti ning korrektselt säilitatuna.
Foto: Selver

Selveril on kokku 52 kaubikut, mis tarnivad inimestele toidukorve üle terve Eesti. Lisaks vajalikele külmaseadmetele leiduvad kaubikus ka GPS jälgimisseadmed, temperatuuri- ja löögiandurid ning kaamerad. Need lisalahendused on olulised, et tellitud kaup jõuaks kliendi koduuksele kvaliteetselt. Samuti ka seetõttu, et iga kulleri jaoks oleksid tagatud vajaminevad ja töötajasõbralikud lahendused kogu kauba transportimise protsessis.

E-Selveri kaubikus on kauba ala salongist eraldi. Seal püsib tarnides temperatuur vahemikus +2 kuni +4, et kaup säiliks kogu transportimise vältel. Lisaks asub kaubikus sügavkülmik, kus on umbes -25 kraadi. Kaubiku salongis, kus viibib kuller, on töökeskkonda sobivam temperatuur, mida saab juht vastavalt soovile ise reguleerida.

Selveri logistikajuhi Hannes Falteni sõnul lähtutakse Selveris põhimõttest, et e-poest tellides peab saama klient koduuksel tooted sama temperatuuriga, nagu soetaks ta need füüsilisest poest. Temperatuuri reguleerimine on oluline, sest see aitab hoida toodete külmaahela katkematuna. „Inimeste tavapärased transpordivahendid seda ei võimalda,” lisas Falten.

Värskena püsivad nii jäätis kui ka kana

Toitu transportides ei tohi külmaahel katkeda, sest vastasel juhul võib see lühendada toote säilivusaega. Näiteks piima või lihatoodetega tuleb teinekord ette olukordi, mil toode ei säili kliendi külmkapis pakendil näidatud „kõlblik kuni” kuupäevani. Selle peale on kliendid tihti rutakad kaupmeest süüdistama. Tegelikkuses võib aga põhjus seisneda selles, et kui klient läheb suvisel ajal poest koju ühistranspordiga, siis on sealne temperatuur ostetud toodete jaoks liiga soe. Nii ei säiligi külmaahela katkemise tõttu piim või kana nii kaua, nagu pakendil märgitud on.

Teine temperatuuritundlik toode on jäätis. Kui kliendil kulub jäätist ostes poest koju liikumiseks 15–20 minutit, siis jõuab jäätis selle aja jooksul omajagu sulada. Seda kinnitab hiljem tõsiasi, et pakendi seest võib leida jääd, mis tulenebki külmaahela katkemisest.

E-Selveri juht Erki Koho kinnitas, et Selveri kaubikute lisalahenduste tõttu toimetavad kullerid kliendile ka jäätise nii, et see jääb samasse konditsiooni nagu kaupluse müügisaali külmikus.

Kasulikud lisalahendused kliendile kui ka Selverile

Kaubikutes on ka mitmeid kaameraid, millest on erinevate arusaamatuste lahendamistel palju kasu. Seda nii liikluses, kauba laadimisel kui ka näiteks toidukoti üleandmisel. „Üldiselt kipub olema nii, et inimesed mäletavad keerulisi olukordi erinevalt, kaamerapilt aga tõlgendamisele ruumi ei jäta,” selgitas kaamerate vajalikkust logistikajuht Falten.

Tänu kaubikutesse ehitatud GPS-seadmetele saavad e-Selveri kliendid ka kulleri tellimuse teekonda jälgida. Kui kaup on kokku pakitud, bussi tõstetud ning see hakkab kauplusest kliendi poole liikuma, hakkab ka klient kaardil liikuvat bussi nägema. Kaardi link saabub koos tellimuse kinnituse ja arve-saatelehega. Kaart uueneb iga 20 sekundi järel.

E-Selveri juht Erki Koho lisas, et vajadusel on võimalik ka hiljem järele vaadata soovitud ajaperioodil kaubiku täpset asukohta. Lisaks saab kontrollida temperatuuriraportit, mis näitab, milline oli kaubiku temperatuur kindlas ajavahemikus.

Tulevik on e-kaubanduse päralt

Tulevikku vaadates on e-kaubanduse populaarsus kindlas kasvutempos. „Kui 2015–2018 lähenes e-kaubanduse käive keskmisele supermarketi käibele, siis tänaseks on sellest välja kujunenud korralik hüpermarketi käive,” ütles Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson.

E-poodide populaarsus kasvutrendi tõttu on ka Selveril tulevikuks mitmeid plaane, mille teoks saamisel tuleb senist e-Selveri autoparki veelgi täiendada.

Vaatamata e-kaubanduse menule, on seda füüsilisest poest aga keerulisem üleval pidada, sest kaupmees peab kliendi eest ära tegema hulga rohkem samme. „Rohkem tööjõudu kulub komplekteerimisele, kohaletoimetamisele ja transpordi korraldamisele,” selgitas äriarvestuse juht Kristjan Anderson ning lisas, et e-kaubanduse puhul on tarvis teha ka pidevaid investeeringuid tarkvaralahendustesse. Üha suurenev e-Selveri klientide arv aitab aga neid lisanduvaid kulusid kenasti tasakaalus hoida.

Ent miks siis usaldada toidukaupade transportimine e-Selverile? Selveri kaubikud on varustatud lisalahendustega, mis annavad kaubikule toidu transportimiseks vajamineva sertifikaadi. Lisaks sellele, et tegemist on kliendisõbraliku mugavusteenusega, püsib Selveri kaubikus ka toode kogu transportimise vältel õigel temperatuuril, mis ei lühenda erinevalt suviselt soojale maakonna- või linnaliinibussile piima nii, et selle säilivusaeg kuni paar päeva lüheneda võib.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757