• ST
  • 07.10.24, 15:59

Uue põlvkonna kaubandusplatvormid muudavad jaemüügi tulevikku

Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
StrongPointi Eesti haru võtmekliendihaldur Anton Martšenko: “Kuigi omnikanali kaubandus on suund, millega jaemüügisektor on juba pikka aega tegelenud, piiravad jaemüüjaid tehniliselt vanad lahendused, mis on loodud enne omnikanali-kaubanduse tulekut.”
  • StrongPointi Eesti haru võtmekliendihaldur Anton Martšenko: “Kuigi omnikanali kaubandus on suund, millega jaemüügisektor on juba pikka aega tegelenud, piiravad jaemüüjaid tehniliselt vanad lahendused, mis on loodud enne omnikanali-kaubanduse tulekut.”
Uue ja efektiivse võimalusena on turul nüüdsest platvorm, mille abil saab erinevaid müügikanaleid omavahel ühendada. Jaemüüjatele tehnoloogilisi lahendusi pakkuva StrongPointi sõnul toob see kaasa mitmeid eeliseid, mis aitavad lihtsustada igapäevaseid protsesse, optimeerida äri ning parandada klientide ostukogemust.

Ostumudelid ja väljakutsed

Oste saab sooritada mitmel viisil: füüsilises poes, veebis, makstes traditsioonilises või – iseteeninduskassas, nutitelefonis kaupa skaneerides või spetsiaalse skaneerimisseadmega. Võimalusi jagub ning pole ebatavaline, et klient liigub osteldes erinevate variantide vahel. Omnikanali ja multikanali suundumus kaubanduses toob endaga kaasa mitmeid väljakutseid jaemüüjate jaoks - mängu tuleb kanalite ja seadmete paljususe korral nende haldamise keerukus.
“Kuigi omnikanali kaubandus on suund, millega jaemüügisektor on juba pikka aega tegelenud, piiravad jaemüüjaid tehniliselt vanad lahendused, mis on loodud enne omnikanali-kaubanduse tulekut. Erinevad süsteemid ja kanalid on integreeritud üksteisest eraldi, luues sel moel keerulisi ja isikupäraseid tehnoloogilisi süsteeme. Kõige selle keskel tuleb aga suuta hallata eraldiseisvaid süsteeme ja integratsioone, mis toovad endaga kaasa efektiivsuse languse ning suurenenud IT-kulud,” sõnab StrongPointi Eesti haru võtmekliendihaldur Anton Martšenko.

Uue põlvkonna süsteemid on kordades efektiivsemad

Kaubanduses kasutuselolevad tehnoloogilised süsteemid on kiires muutumises. “Liigume suunas, kus hinnaarvestus ning muu andmetöötlus toimub kesksel platvormil, millest info teistesse müügikanalitesse – olgu nendeks füüsiliste poodide kassad või e-poodide süsteemid, edasi liigub. Praegu kasutusel olevad süsteemid toimivad vastupidiselt, kus igal kassal, olgu tegu füüsilise- või e-poega, on oma hindade arvutamise ja andmetöötluse süsteemid. Selline süsteemide paljusus teeb ostu-müügiprotsessi aga kordades keerukamaks,” ütleb Martšenko.
Ühe ja konkreetse platvormi olemasolu, mis toetab kõiki jaemüüja vajadusi, aitab ettevõtetel tegutseda efektiivselt ja usaldusväärselt. Lisaks hõlbustab see uute innovatsioonide juurutamist, suurendades sel moel müüki ja kasumlikkust. Erinevaid ostukanaleid, olgu nendeks kassad, iseteeninduskassad, mobiilirakendused, e-poed jne, on lihtsam hallata.

Eelised jaemüüjatele

Uue generatsiooni hindade arvutamise ja andmetöötluse tehnoloogiate kasutuselevõtt toob jaemüüjatele kaasa mitmeid eeliseid. Esiteks vähendab see erinevate IT-süsteemide arvu, muutes sellega haldamise protsessi lihtsamaks ja kuluefektiivsemaks. Uue ülesehitusega süsteemid reageerivad jaemüüjate spetsiifilistele vajadustele kiiresti ja paindlikumalt ning aitavad seeläbi ka müüki kasvatada.
Jaemüüjate jaoks protsessid ühtlustuvad, näiteks tagatakse samad hinnad olenemata müügikanalist. Samuti muutub kontakt ostjaga isikupärasemaks, sest nad on kanaliteüleselt tuvastatavad.
Samal ajal tagab uus tehnoloogia kõrge turvalisuse andmete säilitamisel ning andmete kättesaadavuse reaalajas. Jaemüüja saab müügi, laoseisu või muu asjakohase teabe kätte igal ajal ja igas kohas, võimaldades tal turul toimuvatele muutustele ruttu reageerida ning andmepõhiseid otsuseid teha.

Sujuvam ostlemine ka kliendi jaoks

StrongPointi eksperdid toovad uue generatsiooni kassa/maksesüsteemide eelisena välja ka ostleja kasutajamugavuse. Oluliseim neist on kiire ja efektiivne teenindus. Uued lahendused võimaldavad jaemüüjatel makseid kiiresti töödelda vähendades sel moel järjekordi.
Jaemüüjad, kes tehnoloogiad kasutusele võtavad, saavad luua tihedama kontakti ostjatega ja mõista nende vajadusi. Uue põlvkonna süsteemid võimaldavad kiiremini ja tõhusamalt koguda ning analüüsida andmeid ostjate tarbimisharjumuste kohta. See info omakorda aitab paremini teha isikupäraseid pakkumisi ning allahindlusi.

Murrang saabub juba lähiajal

"Meie fookus ja tähelepanu on uue põlvkonna kassasüsteemidel ning seda nii Eesti turgudel kui mujal. Järgmise viie aasta jooksul peaks uus kontseptsioon saama valdavaks. Tegu on olulise investeeringuga ettevõtte tulevikku, mis tagab paindlikkuse, konkurentsivõime ja IT-kulude vähenemise," ütleb Anton Martšenko.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
TOP
  • 06.11.24, 12:36
TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
Täiendatud mitmeaastaste raamlepingute infoga!
Pet City otsib hoolimata kahjumist ka tuleval aastal võimalusi laienemiseks
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:11
PetCity ärikahjum aastaga kümnekordistus
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:24
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Uudised
  • 31.10.24, 15:58
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Tallinna Kaubamaja juht Erkki Laugus.
Saated
  • 04.11.24, 15:42
Tallinna Kaubamaja juht: me ei vingu end vaeseks, seis ongi jama
Kaubanduskeskus Port Artur 2 Pärnu kesklinnas Lai tn 11.
Uudised
  • 31.10.24, 14:40
Pärnu Port Arturi kaubamaja sai ühe ja ainsa omaniku
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Uudised
  • 07.11.24, 17:33
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Alles kuus aastat vana keskus saab kokku 27 miljoni euro eest investeeringuid!
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid? Maksekeskus.ee töötajad teavad.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele