• ST
  • 27.01.25, 09:10

Selveri pühademüük näitas tõusutrendi – head märgid uueks aastaks

Vaatamata 2024. aasta keerulisele kaubandusmaastikule tõid aasta viimased nädalad Selverile positiivseid üllatusi. Eriti märkimisväärseks kujunesid 23. ja 31. detsember, mis purustasid varasemad müügirekordid.
Kampaaniatooted aitasid tarbijate pühadelauda rikkalikumalt katta.
  • Kampaaniatooted aitasid tarbijate pühadelauda rikkalikumalt katta. Foto: Emma Jõgiste
Pühadeperioodil külastas Selveri kauplusi ligi 450 000 püsiklienti, mis näitab jätkuvat usaldust kaubandusketi vastu. Märkimisväärne oli kampaaniatoodete osakaalu tõus rekordilisele 65% tasemele, mis aitas tarbijatel pühadelauda rikkalikumalt katta.
Kui ostukanalite lõikes vaadata, siis pöörduti pühadel mõnevõrra rohkem ostudeks füüsilistesse kauplustesse.
Ostutrendid jõulude ja aastavahetuse ajal
Pühademenüü näitas huvitavaid muutusi tarbimisharjumustes. Eriti märkimisväärne oli värske kala ja mereandide müügi kasv ligi 30% võrra, kusjuures kalamarja osteti koguni poole võrra rohkem kui eelmisel aastal. Märgatavat kasvu näitasid ka juustude ja karastusjookide müük.
Pühade perioodil pöörduti rohkem füüsilisse kauplusesse sisseoste tegema.
  • Pühade perioodil pöörduti rohkem füüsilisse kauplusesse sisseoste tegema. Foto: Emma Jõgiste
Samas vähenes alkoholi tarbimine 5%, mida võib pidada positiivseks trendiks. Tagasihoidlikumaks jäid traditsiooniliste pühadetoodete nagu kommikarbid, šokolaadid ja kohvi müügid – seda ilmselt tugeva hinnakasvu surve tõttu.
Huvitav erinevus ilmnes pühadekäitumises – kui jõulude ajal eelistati toitu ise valmistada, siis aastavahetuse puhul domineerisid valmistoidud, peolaua- ja kondiitritooted.
Üllatuslikult kasvas ajakirjanduse toodete müük üle kümnendiku. Ilukaupade tagasihoidlikum müük oli seletatav novembri eduka ilulaadaga, kus ilmselt tehti juba varakult jõulukingituste oste.
Regionaalsed erinevused ja lemmiktooted
Jõulude ajal näitasid tugevamat kasvu Lääne-Eesti ja saarte piirkonnad, samas kui Lõuna-Eesti jäi tagasihoidlikumaks. Aastavahetusel taastusid tavapärased ostuproportsoonid, viidates sellele, et inimesed tähistasid aastavahetust pigem kodulähedastes piirkondades.
Pühade ajal oli tarbijate lemmikuks lõhefilee
  • Pühade ajal oli tarbijate lemmikuks lõhefilee Foto: Jürg Samel
TOP toodete osas jõulud ja aastavahetus oluliselt ei eristunud – enim ostetud tooted olid:
  • Klementiin
  • Kilepiim
  • Hapukoor
  • Või
  • Kartul
  • Banaan
  • Lõhefilee
  • Tomat
  • Luunja kurk
  • Hurmaa
  • Munad (M suurus)
Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson näeb neis tulemustes positiivseid märke: "Kuigi aasta oli keeruline, näitavad pühademüügid, et tarbijate kindlustunne on taastumas. See annab alust optimistlikumalt 2025. aastasse vaadata."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 11:24
Kahjuritõrjeekspert Rentokil: ärge muretsege, lootusetuid olukordi ei ole olemas
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele