Jäätisetootja Balbiino 8 kuu käive oli 240
miljonit krooni, millest jäätiseeksport moodustas 32 miljonit krooni, teatas
ettevõte.
Augustis kasvas Balbiino eksport 41%, mille allikaks oli müügikasv Lätis, Leedus ja Soomes.
"Suvi oli Balbiino jaoks edukas nii koduturul kui ka ekspordis,” ütles Balbiino juhataja Riho Niils. "Ekspordis oleme läbimurde teinud Soome turule, kus aastaga on müük kasvanud enam kui kaks korda. Suurt arengupotentsiaali näeme Lätis ja Leedus, kus oleme kasvatanud nii käivet kui ka kaubamärgi tuntust.”
Balbiino turundusjuht Teet Anier ütles, et selle aasta headele müügitulemustele aitas oluliselt kaasa erakordselt ilus suvi. „Vana tõde on, et jäätise parim turustaja on ilus ilm,” märkis Teet Anier. „Suvi on peamiselt impulsstoodete müügi aeg, mil traditsiooniliselt on populaarsed vahvlitopsid ja pulgajäätised. Populaarseimateks impulsstoodeteks osutusid Yeti, TOPs ning kolmandat hooaega järjest Vanilla Ninja, samuti 1-liitrised perejäätised. Kohukestest tooksin esile uue tootena populaarseks saanud leivakohukese.”
Teet Anier lisas, et suvehooajal kasvas Balbiino jäätise päevamüük kuni 1,5 miljoni kroonini. „Ainsaks probleemiks osutus see, et kõik kauplused ei suutnud nõudlust tänu erakordselt headele ilmadele piisava täpsusega prognoosida,” rääkis Teet Anier. „Seetõttu võis vaatamata Balbiino tarnekindlusele mõnes kaupluses jäätis ka otsas olla. Eesti tarbijate eelistuses domineerib selgelt kodumaine kvaliteetjäätis.”
Balbiino on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, millel on Eesti jäätiseturul 40%-line turuosa. Koostöös partneritega on ettevõtte turuosa Lätis 10%. Balbiino müüb toodangut ka Leedu, Soome ja Saksamaa turule.
Balbiino 2005. aasta käive oli 322 miljonit kroon.
Seotud lood
Selver on sel aastal avanud mitu uut kauplust. Augustis avati Selver Rocca al Mare Keskuses, sel nädalal Tartus Raadil ning hiljuti läks käima põnev pilootprojekt: Ülemiste linnakusse loodi ööpäevaringselt avatud robotiseeritud autonoomne kauplus.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele