• 17.01.07, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiseaduse uus variant on alkoholitootjate suhtes leebe

Reklaamiseaduse uus eelnõu on alkoholitootjate suhtes leebe, jättes endiselt mitmeti mõistetavaks staaride kaasamise tingimused ja algselt plaanitud kella 22 asemel pääseb meelemürgireklaam telerisse kell 21.
Üks olulisemaid muudatusi üleeile Riigikogu majanduskomisjonis viimase lihvi saanud alkoholireklaami puudutavas paragrahvis on lahja ja kange alkoholi viimine ühele pulgale.
"Minu arvates on tervitatav, et lahja alkohol ja kange alkohol pole enam erinevad mõisted. Alkohol on alkohol!" sõnas viinatootja ASi Liviko tegevjuht Janek Kalvi. Samuti on Kalvil hea meel selle üle, et alkoholireklaami eetrissepääsu ei lükatud tunni võrra hilisemaks. "Mida hiljem alkoholireklaam eetrisse lubatakse, seda ebaproportsionaalsemalt rohkem peaksid seda vaatama hilisõhtused televaatajad," rääkis ta.
Kui varem pääses lahja alkoholi reklaam eetrisse juba kell 20, siis uue eelnõu järgi jääb õlle ja siidri reklaamimise aeg senisest tunni võrra lühemaks. "Nimetatud punkti muutmine reklaamiseaduses mõjutab mõnevõrra meie turundustegevust, sest võimaliku telereklaami näitamise aeg lüheneb. Kindlasti ei valmista selline muudatus meile rõõmu," ütles ASi Saku Õlletehas turundusjuht Karin Sepp.
Reklaamiseaduse eelnõu koostamisel osalenud Riigikogu liige Liina Tõnisson on komisjoni otsustega rahul. "Me karmistasime kõvasti alkoholi reklaamimise tingimusi," kinnitas ta. Näiteks tõi Tõnisson uue klausli, mille järgi peab iga alkoholireklaam sisaldama hoiatavat teksti: "Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist."
Liviko juht Kalvi hoiatusteksti nõudmisel sisulist tähtsust ei näe. "Ma arvan, et selline tekst muutub lihtsalt taustaks," ütles Kalvi.
Palju on vaieldud tuntud inimeste kaasamise üle alkoholireklaami. See küsimus jääb lahtiseks ka uue eelnõu puhul, mis ütleb, et "näitlejat võib alkoholireklaamis kasutada, kui näitleja ei reklaami alkoholi läbi oma isikliku eeskuju, vaid kehastab tegelaskuju".
Saku Originaali jõulureklaamis võis näha Mikk Saart õhtujuhina ja Jan Uuspõldu restorani külalisena.
"Reklaamiseaduse tõlgendamine ongi tegelikult eetika küsimus," ütles Liviko juht Kalvi ning lisas, et tuntud inimeste kasutamine alkoholi reklaamimisel jääb suuresti tootja südametunnistuse peegliks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele