Autor: Kaubandus.ee • 24. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased eelistavad kodumaist kaupa

75% Eesti tarbijaid eelistas 2006. aastal kodumaiseid toidukaupu, ent Eesti päritolu on ostuotsust mõjutavatest teguritest tähtsuselt alles seitsmes, selgus konjunktuuriinstituudi uuringust.

"Päritolumaast olulisemaks peetakse toidu otsmisel selle kvaliteeti ja värskust," vahendas konjunktuuriinstituudi sotsioloogi Liia Lepase sõnul Eesti Raadiole ETV24.

Võrreldes varasemaga aga on ostuotsust mõjutavate teguritena vähenenud hinna ja kasvanud ostukoha osatähtsus. Enim eelistatakse suuri toidupoode.

Kuigi kodumaiste kaupade eelistajaid on väga palju, on nende osakaal Eestis siiski langenud. 2005. aastal eelistas kodumaiseid toidukaupu 79% Eesti tarbijaid. Kõige suurem oli kodumaiste toidukaupade eelistajate hulk Eestis aastatel 2002 ja 2003, kui see ulatus 87 protsendini.

Üks langustrendi põhjus võib olla see, et alanenud on tarbijate osakaal, kelle meelest Eesti tooteid iseloomustab vähene säilitusainete hulk - mullu oli see 29%, 1999. aastal aga 70%.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757