Lõunakeskusele kuni 25 000 ruutmeetril
laiuvat juurdeehitist ja Tartu Teaduspargile laiendust lubava detailplaneeringu
lähteseisukohad ootavad volikogu heakskiitu.
Kui planeering kunagi praeguste kavade järgi valmib ja ehituseks läheb, kasvab Lõunakeskus senisega võrreldes pea poole suuremaks, kirjutas Tartu Postimees.
Lisaks Maksimarketile leiab selles pinna ka Rimi, kellele arvestatakse 8000 ruutmeetrit.
Lõunakeskuse OÜ juhatuse liige Jaan Lott märkis, et lõpuks ometi saab Lõuna-Eesti siis väärilise supermarketi – Narva suurim hüpermarket on praegu Tartu võimsaimast poole suurem.
Kaks esmatarbekaupu müüvat hüpermarketit ühes kaubakeskuses pole tavaline, kuid Lott osutas, et Maksimarketiga rahulolematuse tõttu käivad Lõunakeskuse kunded esmatarbekaupu ostmas mujal.
Juurdeehitisse on kavandatud ka kaheksakorruseline hotell, kui aga arvestada tõsiasja, et lähiajal on Tartusse lisandumas arvukalt hotellikohti, on Lõunakeskuse hotell pigem võimalus tulevikuks.
Üleeile linnavalitsusest volikokku saadetud eelnõu hõlmab Tartu linna territooriumil 19 hektarit, veel kuut hektarit hakkab paralleelselt planeerima Ülenurme vald.
Teine suur asjaosaline planeeringus on Tartu Teaduspark, kelle kavandatav 40 000 ruutmeetrit pinda peab paigutuma kuni kaheksakorruselistesse hoonetesse.
Probleemne osa planeeringus on liiklusskeem – Lõunakeskuse piirkond on niigi alailma ummikutes. Otsuse eelnõus on sõnastatud nõue, et planeeringus tuleb näidata lähiala liiklusskeem, mis hõlmab ka ohutut kergliiklust hooneteni.
Öeldud on ka, et hoonete ehitusloa andmine tuleb siduda liikluslahenduste valmimisega.
Seejuures seisab eelnõus nõue, et liiklusskeem lähtuks maanteeameti tellitud Tartu ringtee (Tallinna–Luhamaa tee Uhti–Kandiküla lõigu) rekonstrueerimise projektist. Eraldi on märgitud kogujateede ehitamine, mille kaudu pääseks Tartu ringteele sõitmata Viljandi või Valga maanteele.
"Kogujatee peab olema valmis enne hooneid, aga ei tea, kes selle ehitab. Kõik variandid on võimalikud: linn, arendaja, riik," ütles Tartu linnavalitsuse planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.