Autor: Kaubandus.ee • 22. juuni 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti Posti pakid hilinevad töötajate nappuse tõttu

Töökäte puuduse tõttu liiguvad pakid Eesti Posti kaudu aeglasemalt kui muidu - ettevõtte ei suuda pakkide edasitoimetamisel kinni pidada ka enda seatud tähtaegadest.

Isegi siis, kui pakk välismaalt on jõudnud juba Eestisse, venib selle kättesaamine, kirjutas Äripäev.

Ehete toorikuid müüva OÜ Handland omanik ja juhataja Helger Aaresild ootab siiani oma saadetist, mis postitati Hongkongist 9. juunil ja jõudis Tallinna 13. juunil.

Aaresilla sõnul ootas ta kannatlikult pakki, lõpuks helistas Eesti Posti infotelefonile, et teada saada, kus ta saadetis on. Sealt vastati, et pakk on veel deklareerimisel, seega tuleb veel oodata. Ei antud selgitust, kui kaua peab ootama ja miks üldse peab niikaua ootama.

"Nüüd juba tekib probleeme, sest inimesed ootavad kaupa ja ma ei arvestanud, et selle kättesaamiseks kulub nii palju aega," selgitas Aaresild eile.

Eesti Posti töökorraldus muutus eelmisel aastal. Enne käis Aaresild Tallinnas Pallasti tänava peakontoris oma kauba dokumente täitamas, deklareerimas ja tollimaksu maksmas. Muutuste tõttu peab ta ootama, kuni paki teade postkasti jõuab ja siis sellele järele minema.

"Idee iseenesest on hea, et kliendil pole enam vaja ise kohale minna, aga samas on saadetised hakanud viibima, mis tekitab teadmatuse tunde," märkis ärimees.

"Ka saadetise kohale jõudmist peab ise uurima ja küsima, võiks ju anda teada, millal pakk Eestisse on jõudnud ja kui kaua võib aega minna."

ASi Eesti Post rahvusvahelise posti ja tollisuhete ekspert Lylian Taal selgitas, et järjekorrad on tõesti pikenenud. "Seoses posti teel internetikaubamajadest ja eBayst tellitavate kaupade populaarsuse kasvuga ja posti soodsa tollivormistuse tasuga on viimase aasta jooksul postisaadetiste maht järsult suurenenud," rääkis ta. "Töötajate puuduse tõttu, eriti suvisel puhkuste ajal, on tollivormistus kahjuks pikenenud."

Ta lisas, et praegu on tollivormistusega tegelevas osakonnas puudu kaks töötajat. Tollikoolitusega spetsialisti on tööturult raske leida ja seetõttu koolitab Eesti Post neid ise.

Eesti Post on informeerinud kliente, et saadetis jõuab nende kätte kuni viie tööpäeva jooksul, kuid nüüd ei suuda Eesti Post sellest tähtajast enam kinni pidada.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757