Autor: Kaubandus.ee • 10. september 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kilekotid on kaupmehele oluline tuluallikas

Samal ajal kui mitmed maailma riigid on looduskeskkonna kaitseks keelustanud kauplustes kilekotid, on näiteks Rootsis kilekotid toidukauplustele oluline sissetulekuallikas.

Nii pole kauplustel mingit huvi kilekottide kasutamist vähendada, kirjutas Rootsi majandusuudiste portaal E24.se.

Rootsi jaemüüjad on kilekottide eest raha kasseerinud 1970nendatest aastatest saadik, et nagu toona põhjendati, kottide kasutamist vähendada. Korraks see tõesti vähenes, kuid seejärel on kilekottide kasutamine jälle kasvanud.

Näiteks müüb Rootsi Axfood, millele kuuluvad jaeketid Hemköp ja Willys, aastas 120 miljonit kotti, millest enamus on kilekotid. Tavaline kilekott maksab Rootsis ilma käibemaksuta 35 ööri. Kui klient maksab kilekoti eest 1,5 Rootsi krooni, teenib kaupmees iga koti pealt pärast käibemaksu mahaarvamist 85 ööri.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757