Täna on küberesmapäev, mil USA
online-poed pakuvad eriti soodsaid tehinguid ja algab ametlik
jõuluostuhullus.
Wikipedia andmetel on küberesmaspäev ehk Cyber Monday tseremoniaalne jõuluostuhulluse algus USAs. Küberesmaspäev on eriti kiire päev online-poepidajatele. Tegemist on tohutu turundusüritusega, mida sponsoreerib National Retail Federation's Shop.org.
Küberesmaspäev järgneb mustale reedele, mis on tänupühade järgne päev ja ametlik jõuluostude stardipauk. Tänupühad on liikuvad ja neid peetakse USAs novembri neljandal neljapäeval. Mustal reedel avatakse mõned kauplused eriti vara, näiteks kell 5 hommikul ja kaupmehed teevad eriti häid pakkumisi. Küberesmaspäeva idee sai alguse sellest, et reedel poode mööda kolanud inimesed istuvad esmaspäeval arvuti taha ja hakkavad veebist kingitusi ostma.
Esimest korda peeti küberesmaspäeva 2005. aastal.
Shop.org juhi Scott Silverman sõnul täheldas 77% online-kauplustest märgatavad tellimuste kasvu tänupühade järgsel esmaspäeval. E-kaubanduse uuringufirma ComScore Networksi andmetel kasvasid 2005. aastal võrreldes eelnevaga online-poodides tehtud kulutused 26% ehk 485 miljoni dollarini (5 miljardi kroonini), Akamai Technologiese andmetel kasvas veebipoodide külastatavus 35%.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.