Kaloreid leidub toodetes koguni vähem, kui laiemalt levinud kõige lahjema kategooria õlledes (Soomes ykkösolut), kirjutas Kauppalehti. Seaduse kohaselt peabki light-tooteks nimetatu puhul kalorimäär olema tavalisest vähemalt 30% väiksem.
Koffi turundusjuhi Tapio Finér`i sõnul algas USAs light-õllede edukäik juba aastaid tagasi ning jätkub, nende osa müügis on keskmise kangusega õllede seas juba üle poole. Ka Euroopas olevat start edukas. Sinebrychoffi firmal tulevad nüüd välja Soomes toodetav Koff Lite ja Taanist tulev Carlsberg Lite.
Madalam energiasisaldus saavutatakse kasutades lahjemat algvirret, kus kaugemale viidud käärimisprotsessi abil moodustub peaaegu sama alkoholiprotsent, mis sama tüüpi tavalises õlles. Pruulimeister Tapio Kangas-Heiska selgitusel pikeneb ka protsess keedukojas, kus üritatakse muuta tavalisest suuremat osa linnastes leiduvast tärklisest käärimiskõlbulikuks suhkruks. "Siiski mitte kõike, sest käärimata jäänud suhkrud tasakaalustavad õlle maitset," lisas ta.
Carlsberg üritab oma Lite-õlut tänavu müüa peale Taani ka Rootsis, Norras ja Kanadas.