Autor: Kaubandus.ee • 2. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupade ja teenuste kallinemine jätab rahakotti augu

Hansabank Marketsi esitletud Balti majandusülevaatest või lugeda, kiire hinnatõus ei jäte majapidamistele jooksvate kulude kõrvalt rahakotti raha muude kaupade jaoks.

„Hädavajalike kaupade ja teenuste enam kui 20% hinnatõusu puhul on raske loota, et majapidamistel jääb jooksvate kulude kõrvalt muude kaupade ostuks raha. Talv tõi kaasa kulutuste tõusu soojusenergiaga seoses,“ rääkis Hansabank Marketsi vanemanalüütik Maris Lauri, lisades, et polnud üllatav, et majapidamised oma esimese kvartali kulutustel kiivalt silma peal hoidsid.

Majapidamiste tarbimiskulutuste kasvule ennustab pank sel aastal langust 2,5 protsendini. 2009.–2010. aastal loodetakse, et tarbimiskulutused suurenevad 4,5–5 protsendini.

Töötuse kasv on siiani suhteliselt aeglane olnud, mistõttu tundub, et hõive tasemel olulisi muutusi toimunud ei ole. Endiselt on töötuse periood suhteliselt lühike, kuigi on eelnevaga võrreldes mõnevõrra kasvanud, kuna ettevõtted, kes kiire kasvu perioodil ei saanud töötajaid palgata, on hõivet suurendanud. Võib täheldada töövõtjate nõudmiste nõrgenemist nii palgataseme kui konkreetse töö suhtes. Mitmete märkide järgi on palgad langenud näiteks ehitussektoris, mis on mõnevõrra tingitud konkurentsi olulisest kasvust.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700