Autor: Kaubandus.ee • 26. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mobiilinduse pioneeril Motorolal on nutused ajad

Kahe aastaga on Motorola osa mobiiltelefonide turul langenud üle kahe korra, käive langenud, kahjum suurenenud ning head töötajad kipuvad lahkuma.

25 aastat tagasi tõi just Motorola turule esimese laiatarbe-mobiiltelefoni, millele eelnesid aastatepikkused katsetused, kirjutas New York Times. Tänavu esimeses kvartalis müüs firma 27 mln telefoni, turuosa maailmas oli 10%. 2006.a. alguskuudel oli see veel 22%. I kvartali kahjum oli 194 mln dollarit võrreldes 181 mln dollariga aasta varem. Käive oli 7,45 mld dollarit ehk 21% eelmise aasta alguskvartalist vähem.

“Küsimus on, “mis on mänguplaan?” Motorola peab otsustama, kes ta tahab olla. Ei saa ikka ja aina rääkida: “luban tulla välja paremate telefonidega.” Sellest tänapäeval ei piisa,” rääkis sõltumatu uuringufirma Pali Research juht Walter Piecyk. Väga edukale mudelile Razr ei ole väärilisi uusi mudeleid järgnenud. Probleeme on olnud ka mainega suurklientide seas, kõrvetada said Verizon Wireless ja AT T, kui Motorola ei suutnud telefone tarnida kokkulepitud ajaks. Töötajate silmis on ettevõtte maine langenud väga healt tasemele “käib kah”. Töötajaid on 66000 ning neid tuleb inspireerida ja vältida nende siirdumist sama ala konkurentide või alustavate firmade teenistusse.

Viis kuud ametis olnud Motorola juhi Greg Browni üks suuremaid üritusi oli mobiilitootmise eraldamine muust tegevusest omaette ettevõttesse märtsi lõpus.

Greg Browni sõnul ei ürita nad taas turul tegijaks saada üheleainsale tootele toetudes, nagu varem on juhtunud. Analüütikute sõnul perspektiivseid arengusuundi on, kuid nende elluviimine on tõeliselt raske.

Ettevõtte kogukäibest on muu elektroonika ja sidetehnika kõrval mobiilid andnud suurima osa, möödunud aastal 18,99 mld dollarit ehk 2006. aastast 33% vähem. Teised tootmisüksused on mobiilivalmistamisest väiksemad, kuid sellest erinevalt kasumlikud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757