Liviko püüab kliente oma esinduspoodidesse
meelitada harvaesineva kliendikaardisoodustusega, hõbeklient peab ostma 300
krooni eest napse kuus, et järgmise 30 päeva jooksul saada vägijooke 4% võrra
odavamalt, 600 krooni eest napsitav kuldkunde saab hinnaalandust 5%.
Ettevõtte juhatuse esimees Janek Kalvi selgitab, et hõbe- ja kuldjoodikuid peibutades peetakse silmas siiski turiste, keda on igast viiest ostjast neli, kirjutas SL Õhtuleht. Põhjanaabrid käivad regulaarselt Tallinnas kaubareisidel ja ägavad, kui peavad ka sõpradele hulgakaupa napsi kaasa tirima, nüüd on siis kaardiomanikel võimalus odavamalt saada. Suurel joodikul võib hind alaneda lausa hulgihinnani välja.
"Vaevalt keegi konstrueerib oma majanduslikku käitumist nii, et suurendab tarbimist, et saada kaupa soodsamalt," arutleb ta. Kalvi möönab, et kohalikule inimesele võivad kliendikaardi tingimused näida harjumatud, aga kaarte on tema sõnul antud ümmarguselt 1200, neist 95% välismaalastele.