EAS avas täna ühisturunduse ja välismesside
toetusprogrammid kuni aastani 2013, mis suurendavad Eesti ettevõtete
ekspordivõimet välisturgudel. Euroopa regionaalarengu fondist kaasrahastatud
toetus ulatub kokku 130 miljoni kroonini.
EASi (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) juhatuse liikme Maria Alajõe sõnul on riik seni korraldanud ettevõtete ühisstende olulisematel välismessidel, kuid toetuse andmine ühisturunduseks ning välismesside külastamiseks ja nendel osalemiseks on esmakordne, teatas EAS.
„Mõlema toetusprogrammi eesmärgiks on suurendada Eesti ettevõtete toodete ja teenuste tuntust välisriikides ning kasvatada nii firmade ekspordikäivet,“ selgitas Alajõe. „Need toetused ei ole välja mõeldud kuskil kabinetivaikuses, vaid soov selliste toetuste järele tuli ettevõtjatelt, kes välisturgudel juba tegutsevad või alles kaaluvad ekspordi alustamist. Toetuse saamiseks nõutavaid dokumente on minimaalselt ning taotlemine peaks olema jõukohane igale teotahtelisele ettevõttele sõltumata tema suurusest.“
Ühisturunduse programmiga toetab EAS alles alustavate või juba tegutsevate eksportööride ühisturundust välisturgudel, mis võimaldab ettevõtjatel ühiselt rakendada kogemusi ja teadmisi, leida ja kaasata suuremahuliste allhangete täitmiseks koosööpartnereid ning säästa tänu ühistegevusele turunduskulusid. Toetatakse kontaktide otsimist projektijuhi või välispartneri abil, taustauuringute läbiviimist, sihtturgudele suunatud turundusürituste korraldamist välisriigis või Eestis ning projektiga seotud seminaride, infopäevade ja ümarlaudade korraldamist.
Välismessitoetuse programm aitab kaasa kodumaiste ettevõtete ja nende toodangu tutvustamisele välismaal. Programmi raames toetatakse Eesti ettevõtete osalemist välismessidel eksponendina ja välismessi ühiskülastamist. Toetuse maksimaalne suurus ühel välismessil osalemiseks on 750 000 krooni ja messi külastamiseks 40 000–150 000 krooni, omafinantseeringu määr samuti 50%.
Lisaks äsja avatud programmidele toetab Eesti firmade ekspordivõimet EASi eksporditurunduse programm, mida kaasrahastab samuti Euroopa regionaalarengu fond.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.