Isegi "Black Friday", millega algab ametlik pühadehooaja osturalli ei suutnud sellel aastal jaemüüjaid suurt rõõmustada. USA jaemüüjad teenivad rohkem kui 50% oma kasumitest just pühadehooajal.
Wal-Mart Stores Inc., kes siiani on oma odavate hindadega suutnud turul suurepäraselt ellu jääda, näitas novembrikuus vähestest särajatest 3,4 protsendilist aastast tõusu. See on isegi rohkem kui Wall Streeti analüütikute ootus 2,1%. Ettevõtte sõnul aitas müügile kaasa kukkunud bensiinihinnad, mis tõid tarbija taskusse lisadollareid, vahendas Marketwatch.
Bensiini hinna kukkumine pole aga aidanud sugugi teisi jaemüüjaid. Macy's, J.C. Penney Co., Abercrombie Fitch Co. ja Limited Brands Inc. näitasid kõik koledamaid müüginumbreid analüütikute ootustest. Müük kukkus neil tervelt kahekohalise protsendi võrra. Isegi odavmüügikett Target Corp. teatas üle tüki aja negatiivsetest numbritest. Müük nende poodides vähenes aastaga 10%.
Jaemüüjad nagu Gap Inc., American Eagle Outfitters Inc. ning Saks Inc. näitasid paremaid tulemusi, kui olid analüütikute ootused. Ettevõtete sõnul on nende kasumimarginaalid löögi all. Luksuskaupade müüja Saks ootab neljandas kvartalis kasumimarginaalide märkimisväärset langust.
Novembrikuu müük kukkus 37 suuremal USA jaemüüjal keskmiselt 2,7%. Jaemüügi vähenemine on ära kukkunud viimase 35 aasta järsemas tempos. Kui eemaldada statistikast üksik staar Wal-Mart, kukkus novembrikuu jaemüük tervelt 7,7%.
Rõivamüüjad näitasid keskmiselt 10,4%-list müügi vähenemist. Noortele suunatud jaemüüjad Hot Topic Inc. näitas müügi kasvu 6,5% ning Buckle Inc. müük tõusis 15% aastaga.
Kaubamajade müük vähenes 13,3%. Macy's müük kukkus 13%, Nordstrom Inc. müük vähenes 16%, J. C. Penney Co. müük kukkus 11,9%.