• 26.02.09, 17:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

LHV: Kaubamaja ootab ees keeruline aasta

Tänavu ootame jätkuvat survet kasumlikkusele kõikides Kaubamaja ärides ning vastavalt sellele oleme allapoole korrigeerimas ka oma prognoose. Investoritel soovitame jätkuvalt aktsiast hoiduda, ütles LHV analüütik Henri Adams.
"Tallinna Kaubamaja valmistas neljanda kvartali tulemustega investoritele tõsise pettumuse. Kuna ärivaldkondade müüginumbrid olid juba eelnevalt avaldatud, langes tähelepanu ettevõtte kuludele. Siinkohal tuleb tõdeda, et midagi positiivset sealt aktsionäride jaoks ei tulnud," ütles Adams.
"Kulutused ületasid LHV ootusi ning lisaks hinnati üsnagi suures mahus alla varade väärtust. Kui amortisatsioonieelse ärikasumi (EBITDA) tasemel suutis ettevõte teenida veel kasumit siis varade hinna allapoole korrigeerimine tekitas kasumireale juba suure miinuse," lisas ta.
Adams märkis, et LHV ootas 4. kvartali kasumiks 69 miljonit krooni, mis oleks tähendanud pea 50% langust võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal. Paraku lõpetas Kaubamaja viimase kvartali hoopiski sama suure kahjumiga.
"Vaadates erinevaid ärivaldkondi, lõpetasid 4. kvartali plussis vaid Selverid ning Kaubamajad. Nii autoäris, jalatsite müügis kui ka kinnisvaraäris tuli vastu võtta suured kahjumid. Arvestades Baltikumi majanduse rasket olukorda ning tõsiasja, et enne kui seis hakkab paremaks minema näeme veel raskemaid aegu. Usume, et Kaubamaja ootab ees keeruline aasta," rääkis analüütik.
"Majanduslangus on selgelt jõudmas ettevõtete tulemustesse ning jaekaubandussektor kuulub kahtlemata kõrgemasse riskigruppi, mida LHV soovitab hetkel vältida," sõnas ta.
"Kaubamaja aktsiale on LHV andnud müügisoovituse juba eelmise aasta juulis ning soovitame investoritel jätkuvalt aktsiast hoiduda," ütles Adams.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele