Autor: Kaubandus.ee • 20. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toidutootja Balsnack ekspordimaht kasvas tänavu 32%

Eesti toiduainetootja Balsnack kasvatas tänavu nelja kuuga ekspordimahtu ligi kolmandiku võrra 2,43 miljoni kroonini.

Kui eelmise aasta jaanuarist aprillini oli Balsnacki ekspordimaht 1,84 miljonit krooni, siis tänavu nelja kuuga teenis ettevõte välisturgudelt 32% enam. Ekspordi osakaal suurenes ligi 12%ni Balsnacki käibest. Enim kasvas eksport Leetu ja Soome, kuhu müüakse linnutoitu, seemneid ja pähkleid, kartulivahvleid, plaksumaisi, kamapalle, leivasnäkke ning erinevaid krõpsusid.

Balsnack International Holding ASi juhataja Elmar Rusingu sõnul on ekspordi suurendamine olnud ettevõtte üks prioriteete. "Ekspordikasv maandab majanduslangusest tingitud riske ning kasvatab tootmismahtu, mis omakorda muudab tootmise efektiivsemaks ning ettevõtte konkurentsivõimelisemaks," ütles Rusing.

Balsnacki strateegia näeb tema sõnul ette ekspordi osakaalu suurendamist 30-40%ni käibest järgneva viie aasta jooksul. "Majanduskriisi negatiivsete mõjude kõrval on meil praegu hea võimalus turuosa suurendamiseks välismaal, reageerides paindlikult ja kiiresti sealsete turgude vajadustele," selgitas Rusing.

Ekspordivõimekuse tõstmiseks sai Balsnack EASilt ligi 900 000 krooni eksporditurunduse toetust. Toetusraha kasutati ekspordiks sobilike tootepakendite disainiks ja trükiettevalmistuseks, samuti degusteerimis- ja tutvustamiskulude osaliseks katmiseks välisturgudel.

Rusing soovitas kõigil ettevõtjatel otsida võimalusi ekspordi alustamiseks või laiendamiseks. "Kindlasti tuleb enne ekspordiks vajalike investeeringute tegemist kriitiliselt analüüsida oma võimalusi välisturgudel," lausus ta. "Toota tasub ainult neid tooteid, mida ostja täna nõuab. Alati on mõistlik taotleda ka riiklikke eksporditoetusi, sest nii on võimalik kuni 50% kuludest katta EASi toel," lisas ta.

Balsnacki suurim omanik on Elmar Rusing (29,75% aktsiatest), Ene Pollile ja Milja Aronile kummalegi kuulub 12,83% aktsiatest, võrdselt 12,5 protsendiga on osanikud norralane Ruben Nordahl ja rootslane Bo Ahlberg.

Ettevõtte müügitulu 2006. aastal oli 48 miljonit krooni ja 2007. aastal 54,3 miljonit. Puhaskasumit teeniti vastavalt 3,2 miljonit ja 2,2 miljonit krooni. 1992. aastal loodud Balsnack annab tööd 65 inimesele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757