Jaga lugu:

Rahvusmustrid täidavad ettevõtlike rahataskuid

Laulupeo lähenemine ja majandusraskuste aeg on paljud ettevõtjad viinud sarnasele mõttele - panna ajaloo varasalves hoitud rahvusmotiivid ja mustrid oma toodetele. Klientide huvi siiani aina kasvab.

Kevadel, kui oli näha, et inimesed enam suurtes kogustes riigilippe ei osta, hakkas OÜ Lipuvabrik turundusjuht Karina Tõeleiu nuputama, millega klientide huvi taas äratada.

Napi kuuga jõuti vabaõhumuuseumi eskponaatide ülespildistamisest esimeste kottide, linikute ja muude toodeteni, millele anti nimeks "Minu ilus Eesti". "Kogu mõte oligi see, et tänapäevaseid materjale ja tehnoloogiaid kasutades anda uus elu vanadele mustritele," ütles Tõeleid.

Müüginumbritest on turundusjuhi sõnul veel vara rääkida ja kuna tooted on nii uued, et sel korral jäid laulu- ja tantsupeoliste grupitellimused tulemata.

Sukavabrik teerajaja rollis

Suva sukavabrik jõudis etnoteemani kaks aastat tagasi. "Tundub, et esimene projekt - koostöö kunstiakadeemia noorte tekstiilikunstnikega - õnnestus," ütles vabriku omanik Viktor Saarestiku rahulolevalt etnosarja kohta, mille käive on igal aastal kolmandiku võrra suurenenud.

Laulupeoks sõlmis Suva laulu- ja tantsupeo sihtasutusega lepingu, mille alusel valmisid "Ühishingamise" sukad-sokid. Saarestik ennustaski eelmise nädala lõpul, et laulupeo aeg kujuneb käibenumbrite poolest etnosarja tipphetkeks. "Kõik, mis tuuakse Hiinast, Türgist jm sisse, on ju võõras," põhjendas Saarestik rahvussarja populaarsust.

Tallinna lennujaama reklaamijuht Indrek Kaing, kes mõtles välja rahvusmustritega tennised, tõestas, et ka Hiinas toodetu võib eestlasele omaseks saada. Esimesed eri kihelkondade mustritega jalavarjud jõudsid Eestisse aprilli lõpul.

Müüginumbritest ei tahtnud Kaing veel rääkida. "Meie jaoks on oluline, kuidas meil läheb laulupeo kolme päeva jooksul," lisas ta.

Sama triibulised kui rahvustennised, on ka Elisa laulupeo eel turule tulnud eri kihelkondade mustritega sülearvutid. "Tehnika vallas ei olnud keegi midagi selletaolist varem teinud, mõte tundus innovatiivne ning sobis laulu- ja tantsupeo aastaga väga hästi kokku," ütles Elisa turundusjuht Triine Casdagli.

Rahvustemaatikast innustatuna ilmusid enne laulupidu tänavapilti ka Maag Piimatööstuse Mulgi kuuega reklaamplakatid.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt